اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن‌ در آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 3779419
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن‌ در آموزش و پرورش لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تأکید وزارت آموزش و پرورش بر اجرای طرح «حیات طیبه»، اظهار کرد: نهضت طرح ملی حفظ قرآن‌ در آموزش و پرورش لرستان در حال اجراست.

عبه گزارش ایکنا از لرستان، ا،سدالله عباس‌زاده، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان، دوشنبه، هفدهم دی‌ماه در جلسه هماهنگی ستاد طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن‌کریم که در دفتر معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش لرستان طی سال گذشته افتخاراتی را در زمینه‌های قرآنی و پرورشی کسب کرده‌ است.
وی ادامه داد: همان‌گونه که همه می‌دانیم آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه‌ها نمی‌تواند بدون کمک دستگاه‌های دیگر کارهای بزرگ و مشترک را پیش ببرد؛ لذا همه ما این‌جا جمع شده‌ایم که خدماتی را در رابطه با قرآن کریم انجام دهیم.
عباس‌زاده با بیان این‌که هدف از خلقت انسان پرستش است، اظهار کرد: کار ما در آموزش و پرورش نیز در این راستاست؛ چراکه از شش ساعت آموزشی مدارس چهار ساعت به‌طور مستقیم به این موضوع می‌پردازد و دو ساعت باقی‌مانده نیز پشتوانه آن است.
عباس‌زاده با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی بر اجرای طرح «حیات طیبه» در وزارت آموزش و پرورش و به طبع آن در اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، عنوان کرد: نهضت طرح ملی حفظ قرآن‌کریم در آموزش و پرورش لرستان در حال اجراست و همچنین نماینده فرهنگیان استان لرستان، در مسابقات ستاد اقامه نماز در کشور موفق به کسب مقام اول شد.
معاون پرورشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: دانش‌آموزان ما سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز موفق به کسب شش رتبه برگزیده شده‌اند، همچنین در زمینه تربیتی، همکاری با حوزه علمیه و برنامه‌های هنری و فرهنگی تجربه‌های زیادی را کسب کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: همه ما این‌جا جمع شده‌ایم که بتوانیم کارهای مشترک را با همکاری یکدیگر پیش برده و به اهداف موردنظر برسیم.
عباس‌زاده با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» در آموزش و پرورش استان، گفت: تاکنون در زمینه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری حرکاتی انجام شده اما هنوز به مطلوب نهایی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام

captcha