ضرورت مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در شورای مشورتی جوانان اسلامشهر
کد خبر: 3777827
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

ضرورت مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در شورای مشورتی جوانان اسلامشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ در نخستین نشست شورای مشورتی جوانان اسلامشهر تصریح شد که فلسفه تشکیل این شورا، ایجاد مطالبه‌گری دوسویه از دستگاه‌های اداری، اجرایی، مؤسسات عمومی دولتی و غیر دولتی و بخش‌هایی است که در جامعه وظیفه خدمت‌‌رسانی به مردم را دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اولین نشست شورای مشورتی جوانان شهرستان اسلامشهر با حضور مسعود مرسلپور، فرماندار و کمیته‌ای متشکل از محمدمیثم وره‌چهر، مشاور استاندار تهران در امور جوانان و دیگر کارشناسان، بخشداران، مدیران ادارت شهرستانی مرتبط و تنی چند از جوانان، دانشجویان و فعالین اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان اسلامشهر شامگاه دوشنبه، 10 دی برگزار شد.

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در اولین نشست شورای مشورتی جوانان این شهرستان نقش جوانان در جامعه و اداره کشور را مهم ارزیابی و اظهار کرد: دخالت دادن جوانان در امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امور فرهنگی در تمام ابعادی که زندگی روزمره ملت‌ها به آن بستگی دارد؛ می‌تواند مؤثر و باعث پیشرفت کشور و دولت‌ها شود.

مرسلپور در بخش دیگر سخنان خود گفت: در موفقیت‌های جمهوری اسلامی می‌توان به چند تجربه عینی و شاخص از حضور جوانان به آن اشاره کرد؛ اول در پیروزی انقلاب اسلامی جوانان نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشتند و دوم در جنگ هشت ساله تحمیلی بود که نقش‌آفرین اصلی این عرصه‌ها جوانان بودند که میانگین سنی هم رزمندگان و هم فرماندهان جنگ را می‌توان بالای ۹۰ درصد اعلام کرد که جوان بودند.

وی در ادامه افزود: فلسفه تشکیل شورای مشورتی جوانان درواقع ایجاد مطالبه‌گری دوسویه جوانان از دستگاه‌های اداری، اجرایی، مؤسسات عمومی دولتی و غیر دولتی و بخش‌هایی است که در جامعه وظیفه خدمت‌‌رسانی را دارند. مردم باید مطالبه کنند که خدماتی که دستگاه‌های مختلف انجام داده‌اند به چه میزان توانسته برای رفع مشکلات جامعه مؤثر باشد.

حسین رشیدی

انتهای پیام

captcha