همایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کردستان
کد خبر: 3777419
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

همایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کردستان

گروه فرهنگی ــ دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان از برگزاری سه ویژه برنامه کلان حوزه فرهنگ عمومی در استان خبر داد و گفت: تجلیل از خادمان فرهنگ عمومی، همایش فرهنگ عمومی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله این ویژه برنامه‌هاست.

برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کردستان قرار گرفت

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز، 10 دی ماه در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: برگزاری سه ویژه برنامه کلان با موضوع فرهنگ عمومی تا پایان سال در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد.
وی افزود: تجلیل از خادمان فرهنگ عمومی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش فرهنگ عمومی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های تابعه در راستای ترسیم نقشه راه سال آینده این شورا و همایش ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت صله ارحام از جمله برنامه‌های در دستور کار سال جاری شورای فرهنگ عمومی در استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اولویت‌بندی مسائل فرهنگی در دستور کار این شورا عنوان کرد: پرداختن به مسائل مرتبط با موضوع فضای مجازی، تبیین راهکارهای تعمیق باورهای دینی و مذهبی در جامعه، بررسی مسائل مرتبط با حاشیه نشینی در راستای حل معضلات فرهنگی اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده از جمله مواردی پیشنهادی و اولویت‌دار شورای فرهنگ عمومی استان است.
وی، از تشکیل شوراهای مشورتی و کمیته‌های تخصصی با محوریت فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: در همین راستا کمیته تخصصی فرهنگ ترافیک شکل گرفت و جلساتی پیرامون آن نیز تشکیل شده است که در این جلسه نیز با توجه به مصوبه جلسات گذشته شورا در دستور کار قرار دارد.
قلعه شاخانی، با بیان اینکه عامل انسانی، خودرو، راه و محیط از عوامل تاثیرگذار در ترافیک هستند، اعلام کرد: عدم ارائه آموزش‌های پایه برای سطوح مختلف، فقدان فرهنگ شهرنشینی و زندگی مدرن، تفاوت رفتاری شهروندان در شرایط دیده شدن و دیده نشدن، سهم ناچیز نهادهای عمومی غیر دولتی در مسائل ترافیکی، عدم نگاه ارزشی به رفتارهای ترافیکی، نقش خرده فرهنگ ها بر رفتار ترافیکی، اولویت منافع فردی و منافع جمعی، عدم مداخله مبلغان دینی در مسائل ترافیکی عدم پایبندی برخی مدیران و افراد تأثیرگذار در قوانین ترافیکی از جمله مسائل تأثیرگذار در ترافیک است.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی می تواند در حل ترافیک تأثیرگذار باشد، ذکر کرد: اختلال در نظم عمومی، تنش و نزاع، خسارت اقتصادی، آسیب پذیری سلامت و بهداشت عمومی، آلودگی محیطی از جمله ضرورت‌های است که از نظر فرهنگی باید جلسه شورا فرهنگی عمومی مطرح و برای رفع ان چاره اندیشی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، رسیدن به فرهنگ مطلوب ترافیکی را مستلزم اجرای برنامه های در حوزه آموزشی، فرهنگی و قانونی دانست و افزود: اجرای برنامه های حول محورهای آموزشی، فرهنگی و قانون با موضوع ترافیک منجر به کسب اطلاعات و آگاهی، بالا رفتن پایبندی به قوانین، برون داد کاهش تخلفات و تصادفات می شود.
وی یادآور شد: حل مسئله ترافیک باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و در همین راستا مسائلی همچون فرهنگ استفاده حداقلی از خودروی شخصی، ترویج فرهنگ ترافیک با عنوان نماد شهروند متمدن، ارائه آموزش‌های فراگیر با بهره گیری از تمام قالب های فرهنگی، هنری، فرهنگ سازی تخصصی، آموزش مستمر پرسنل پلیس در جهت چگونگی رفتار با شهروندان تاثیرگذار، آموزش تخصصی مربیان در کادرهای آموزشی، فرهنگ سازی با محوریت باورهای دینی و بهره گیری از ظرفیت ارزشمند مساجد می‌تواند در این مسئله تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام

captcha