نگاه دستاوردی به چهل سال فعالیت قرآنی کشور
کد خبر: 3777122
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
مسئول کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:

نگاه دستاوردی به چهل سال فعالیت قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در نشست خبری کارگروه قرآن ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، قره‌شیخلو بر نگاه دستاوردی این کارگروه تأکید کرد.

نگاه دستاوردی به چهل سال فعالیت قرآنی کشور

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه، ۱۰ دی‌ماه، با حضور مهدی قره‌شیخلو، مسئول و عباس سلیمی، دبیر این کارگروه، در محل سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار ‌شد.

در ابتدای این نشست مهدی قره‌شیخلو، مسئول کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: چهل سال از آن روزها می‌گذرد و پیام‌ بسیاری چه برای داخل کشور و چه در صحنه بین‌المللی دارد. امیدواریم این چهل سال که در ادبیات دینی ما نیز مفهوم وسیعی دارد، به معنای بلوغ کامل نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و ملت بزرگ ایران اسلامی چهلمین سالگرد انقلاب را با عزت و اقتدار جشن بگیرد.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن الکریم بیش از یک دهه است که مسئولیت کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را برعهده دارد، امسال نیز این توفیق را داشتیم که در کنار ستاد دهه فجر، مسئولیت کارگروه قرآن را عهده‌دار باشیم.

قره‌شیخلو در ادامه اظهار کرد: تقریباً از سال گذشته، مشغول فراهم کردن مقدمات تشکیل این کارگروه بودیم تا در سال جاری با توجه به حساسیتی که وجود دارد، بتوانیم برنامه‌های بهتر، ویژه‌تر و فراگیرتری را اجرا کنیم. اولین کاری که در این زمینه انجام شد، دعوت از خادم‌القرآن عباس سلیمی به عنوان دبیر کارگروه قرآن ستاد دهه فجر بود که حضور ایشان با توجه به اینکه خود مسئولیت‌هایی در این زمینه داشته‌ و نیز جایگاهی که در جامعه قرآنی دارند، بسیار تأثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: دومین قدم هماهنگی با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود تا بتوانیم امسال برنامه‌های وسیع‌تر و بهتری را اجرا کنیم که در این راستا جلسه‌ای در خردادماه سال جاری داشتیم و بلافاصله برنامه‌های خود را پس از آن آغاز کردیم. در گام سوم نیز شورای کارشناسی از دوستان باتجربه و عزیزان قرآنی تشکیل شد که در حوزه‌های تبلیغی و ترویجی صاحب تجربه بودند و زحمات فراوانی را در برنامه‌ریزی طرح‌های قرآنی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی متحمل شدند.

مسئول کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اولین مصوبه این شورای مشورتی این بود که تلاش کنیم تا از ظرفیت تمامی نهادها و سازمان‌های قرآنی استفاده کنیم و برای اینکه این تعاملات نتیجه بهتری داشته باشد، تصمیم بر این شد که جلسات خود را انفرادی با هر دستگاه یا چند دستگاه برگزار کنیم.

نگاه دستاوردی به چهل سال فعالیت قرآنی کشور

قره‌شیخلو با بیان اینکه در این جلسات مقرر شد تا هر دستگاه و نهادی در حد توان خود در اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی باجدیت مشارکت کند، ادامه داد: پس از برگزاری این جلسات، با دستگاه‌های مختلف مکاتبه کردیم و از آن‌ها خواسته شد تا در سه بخش مختلف به برنامه‌هایی که کارگروه قرآن ستاد دهه فجر پیشنهاد داده بود، برنامه‌هایی که خود دستگاه مورد نظر قصد اجرای آن را دارد و نیز پیشنهاداتی که نهادهای مد نظر ارائه می‌دهند، اعلام نظر و هماهنگی لازم را داشته باشند.   

مسئول کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این رفت‌و‌آمدها میزان مشارکت نهادها و افراد مختلف متفاوت بود. برخی دوستان حضور جدی داشتند و برنامه‌های خود را به خوبی اعلام کردند و برخی نیز بنا به دلایلی مشارکت مورد انتظار را انجام ندادند. در مجموع برنامه‌هایی که برای دهه فجر امسال در مقایسه با برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته اجرا شد، جذاب‌تر و متنوع‌تر است که امیدواریم با اجرای آن‌ها بتوانیم بخشی از فعالیت‌هایی را که طی چهل سال گذشته نهادها و سازمان‌های مختلف قرآنی کشور آنها را اجرا کرده‌اند به سمع و نظر مردم عزیز برسانیم.

وی در پایان بیان کرد: نگاه ما به برنامه‌های قرآنی ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری بیشتر دستاوردی بوده، یعنی تلاش بر این بوده که برنامه‌هایی طراحی شود که دستاوردهای قرآنی این چهل سال را به نمایش گذارد. برای مثال حضور نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی کشورهای جهان اسلام در طول چهل سال گذشته چشمگیر بوده و بیش از 180 رتبه بین‌المللی به دست آمده است. بنده فکر نمی‌کنم هیچ کشوری چنین رکوردی را از لحاظ کمی در رشته‌های قرائت و حفظ به دست آورده باشد و این دستاورد بسیار خوبی برای کشور است؛ چراکه پیش از انقلاب اسلامی فقط دو رتبه بین‌المللی داشتیم که تعداد این رتبه‌ها پس از انقلاب اسلامی تا به امروز به 183 رتبه رسیده است.    

بخش بعدی این نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از سوی عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، بود. سخنان عباس سلیمی، دبیر این کارگروه، را اینجا بخوانید.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha