تالیف دائرةالمعارف فقه امامیه نماد ولایت‌پذیری آیت‌الله شاهرودی بود
کد خبر: 3776773
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
حجت‌الاسلام ترابی:

تالیف دائرةالمعارف فقه امامیه نماد ولایت‌پذیری آیت‌الله شاهرودی بود

گروه حوزه‌های علمیه ــ امام جمعه گنبد با اشاره به تالیف دائرةالمعارف فقه با رویکرد امامیه از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: همین که مقام معظم رهبری در این مورد نامه می‌نویسند، بدون اینکه ایشان از قبل مطلع باشند می‌پذیرند و ولایتمداری خود را نشان می‌دهند.

تالیف دائرة المعارف فقه امامیه نماد ولایت‌پذیری آیت‌الله شاهرودی بود/ 9دی؛ مظهر حضور ملیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس شامگاه شنبه هشتم دی ماه در گردهمایی طلاب شرق استان گلستان در قم در سخنانی با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان در نجف به دنیا آمدند و در محضر شهید صدر به عنوان نماد روشنفکری حوزه نجف به تحصیل و تحقیق پرداخت.
وی افزود: آیت‌الله هاشمی شاهرودی با انقلاب اسلامی در ایران همراهی کردند و با هوشمندی و مجاهدت به خدمت به انقلاب مشغول شدند که به نظر بنده این‌ها کرامت‌های بالاتر از علم و مرجعیت بود که در ایشان وجود داشت.
ترابی با اشاره به ورود ایشان به بحث تالیف دائرة المعارف فقه امامیه تصریح کرد: در مورد اینکه وی چگونه وارد این عرصه شد از ایشان نقل شده که آقا(مقام معظم رهبری) هیچ مشورتی با بنده نکردند، اصلا نگفته  بودند که قبول می‌کنی یا نمی‌کنی، نامه نوشتند و ما هم روی چشممان عمل می‌کنیم؛ این واقعا به نظر من یک ویژگی خیلی خوبی است که در برخی آدم‌ها وجود دارد و ایشان واجد این ویژگی بودند.
امام جمعه گنبد بیان کرد: آیت‌الله مرحوم محمدی گیلانی در معارفه ایشان وقتی که رئیس قوه قضاییه شدند صحبت کردند، آیت‌الله محمدی گیلانی فرمودند که من به ایشان تبریک نمی‌گویم که امروز رئیس قوه  قضائیه شدند، ایشان از مرجعیت گذشتند، تنزل پیدا کردند و رئیس قوه  قضاییه شدند؛ این جمله جمله  بزرگی است زیرا وی از موقعیت بزرگ مرجعیت عبور کرده و وارد قوه قضائیه با آن سنگینی مسئولیت و مشکلاتی که هست شدند.
ترابی ادامه داد: ایشان تقریرات درس آقای صدر را می‌نوشتند به ویژه تعارض ادله که از مسائل سخت فقه شیعه است را نوشتند که نشان داد در سنین جوانی مجتهد مسلم بودند و به این درجه علمی رسیده بود.
امام جمعه گنبد کاووس در بخش دیگری از سخنانش به معامله قرن اشاره کرد و افزود: دشمنان برنامه ریخته بودند تا در 40 سالگی انقلاب، عامله بزرگ قرن به اصطلاح خودشان را به ثمر برسانند که بعد مهم آن جنگ روانی بود.
وی با تاکید بر اینکه دشمن با بحران ایجاد کردن، درگیری و تعارض ذهنی و سیاه‌نمایی به دنبال از بین دستاوردهای انقلاب است تصریح کرد: بخش مهمی از زندگی انسان بر اساس ذهنیات او هست؛ گاهی انسان گوشه‌ای خوابیده و نمی‌داند در کنارش شیر و گرگ هست، درنده هست به همین دلیل با خیال راحت می‌خوابد ولی به محض اینکه مطلع شود ممکن است سکته کند.
وی افزود: همه همت دشمن این است که بهمردم القاء کند که شما مثلا زیر خط قرمز هستید؛ هرلحظه انفجار در کشر ایجاد می‌شود و ... و به شدت با رسانه‌هایی که بعضا پول آن‌ها را عربستان تامین می کند تبلیغ می‌کنند تا نومیدی ویاس را دامن بزنند.
ترابی همچنین با اشاره به 9 دیماه گفت: مسئولیت طلاب و فضلا این اس که ریشه‌های فتنه و اینکه چگونه ممکن است دومرتبه بازپروری و بازخوانی شود را برای مردم تبیین کنند؛ زیرا نهم دی مظهر تجلی حضور مردم برای پاکسازی و تصفیه عناصر و بازگشت به شعارهای انقلاب و امام بود و ما هم در این باب بیشتر نیاز به تحلیل و صحبت داریم.
وی تاکید کرد: در کشور در این زمینه احساس فقر وجود دارد و سیاسیونی که اهل تحلیل هستند سراغ مناطق مختلف کشور برای تبیین 9 دی و فتنه نمی‌روند و از این جهت کمبود هست؛ از این رو کسانی که می‌توانند باید وارد این مسئله شده و به آگاهی بیشتر مردم بپردازند تا دشمن نتواند به بازسازی و بازپروری فتنه بپردازد.
همچنین حجت‌الاسلام عراقی، نماینده طلاب شرق استان گلستان در قم در سخنانی با بیان این روایت از امام صادق (ع) که فرموده‌اند هر کسی خانه خدا را طواف کند خداوند برای او هزار حسنه می‌نویسند و هزار گناه او را می بخشند ولی هر کسی حاجتی از حاجت برادر مومنش را برآورده کند خداوند متعال برای او ده طواف می‌نویسد گفت: خدمت به طلاب کار بسیار بزرگی است و برای موفقیت در این جایگاه به حمایت مسئولین، همکاری‌ها و راهنمایی‌های اساتید به ویژه نمایندگان دوره های پیشین مجمع نمایندگان طلاب نیازمندیم. 
نماینده طلاب شرق استان گلستان اظهارکرد: حقیقتا انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و غیر اسلام بدانیم؛ اینکه مرحوم امام از انقلاب به عنوان معجزه قرن و انفجار نور یاد کرده است همین کلمات برای بزرگی و اهمیت انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.
وی تاکید کرد: هرچه از زمان پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم اهمیت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین این دستاوردها و پیشرفت ها بیشتر می‌شود.
عراقی گفت: از اهداف راهبردی دشمن در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی ایجاد یٲس و نا امیدی در جامعه و نسل جوان نسبت به آینده است که از طریق سیاه نمایی، زیر سوال بردن و کم ارزش جلوه دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی و ناکارآمد نشان دادن نظام دنبال می‌کنند.
وی بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند از طریق قدرت رسانه‌ای خود درک انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن را از سوی جوانان ایرانی بگیرند و پشتوانه‌های مردمی جمهوری اسلامی را با خلل مواجه کنند و در چنین فضایی تببیین دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی به عنوان یک وظیفه برای روحانیت مطرح است.
انتهای پیام
captcha