مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در خرم‎آباد برگزار می‎شود
کد خبر: 3775884
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در خرم‎آباد برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ روز پنج‌شنبه، ششم دی‌ در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در خرم‎آباد برگزار می‎شود

به گزارش ایکنا از لرستان، از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه، ششم دی‌ماه‌ از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح، در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می‌شود.
بدین‎وسیله از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم دعوت به‌عمل آمده است.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد روز گذشته نیز در پیامی ارتحال ‌سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
«خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر و تألم گردید.
این عالم وارسته از چهره‌های برجسته حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف بود که از خود آثار علمی فراوان و برکات فرهنگی اجتماعی متعددی به یادگار گذاشته است.
ایشان به‌عنوان استاد برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر در عرصه جهاد و اجتهاد همواره در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی یار و یاور حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده و عمر پربرکت خود را به تدریس و تربیت طلاب، ارائه نظرات فقهی و اصولی بدیع، فعالیت‌های موثر سیاسی و قبول مسئولیت‌های متعدد در نظام جمهوری اسلامی ایران برای انجام خدمات شایان و اساسی سپری نموده است و اخلاق حسنه، تواضع، سعه صدر، زهد و تقوای ایشان در تمام دوران زندگی زبانزد عام و خاص بود.
اینجانب در گذشت این فقیه پرهیزگار را به حضرت بقیةالله الاعظم(ارواحنا له الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم مردم، حوزه‌های علمیه، شاگردان ایشان به ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته، از خداوند منان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر و اجر جمیل برای بازماندگان و خانواده معظم ایشان مسئلت دارم».

یادآور می‏‌شود، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه، سوم دی‌ماه جاری پس‌از تحمل یک دوره سخت بیماری دعوت حق را لبیک گفت. وی در سال‌ ۱۳۲۷ هجرى شمسى در شهر نجف‌ و در خانواده‌ مذهبى و از سادات‌ منسوب‌ به‌ امام‌ حسين‌(ع‌) چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ مرحوم‌ آيت‌‌الله‌ سيد على حسينى شاهرودى، از شاگردان برجسته مرحوم آیت‌الله العظمی خویی (ره) بود که بحث‌های اصول و فقه استاد خود را به رشته تحریر درآورد. از منصب‎های این روحانی جلیل‌القدر می‎توان به عضو مجمع جهانی اهل بيت(علیهم السلام)، عضو مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى، رئیس و مؤسس مؤسسه دائرة‌المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(علیهم‌السلام)، عضو و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو و نائب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha