ظلم‌ستیزی؛ وجه مشترک شهدای مدافع حرم با شهدای دانشجو
کد خبر: 3771755
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

ظلم‌ستیزی؛ وجه مشترک شهدای مدافع حرم با شهدای دانشجو

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خرم‌‎آباد اظهار کرد: وجه مشترک شهدای مدافع حرم با همه شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی آنان است.

ب

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا قائدرحمت، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خرم‌آباد سه‌شنبه، بیستم آذر در همایش «مدافعان حرم؛ رزمندگان دیروز مدافعان امروز» با حضور سه تن از رزمندگان مدافع حرم لرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای خرم‌آباد برگزارشد، اظهار کرد: وجه مشترک شهدای مدافع حرم با همه شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی آنان است.
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: عشق به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت باعث شده است سمینارهای مختلفی را در این زمینه در سراسر کشور داشته باشیم و هر کدام به‌نوعی از این ایثارگری‌ها تجلیل کنیم و قدردان از خود گذشتگی‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران باشیم.
قائدرحمت با بیان این‌که هدف از برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها حفظ آرمان‌های شهداست، افزود: همه ما این‌جا جمع شده‌ایم که پای خاطراتی شنیدنی از سه تن از رزمندگان مدافع حرم بنشینیم و تجلیلی از این عزیزان داشته باشیم که ارزش مجاهدت‌های رزمندگان مدافع حرم کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نبوده و نیست چراکه هدف همه رزمندگان و شهدا دفاع از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی بود.
در ادامه حجت‌الاسلام سید حسین حسینی، امام جماعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای خرم‌آباد، با بیان اینکه زبان ما ناتوان است از ذکر عظمت نگاه و تفکر انقلابی شهدا، اظهار کرد: شهدایی همچون شهید حججی به تأسی از ابا عبدالله الحسین(ع) سینه‌شان را در برابر هجمه‌های دشمنان سپر کردند تا دشمنان نتواند به اهداف شوم خود برسند.
وی با بیان این‌که وقتی زبان باز شود و غرض صحبت کردن در خصوص شهدای مدافع حرم باشد، باید دهان را با عطر و گلاب شست، گفت: کسانی‌که خون‌شان در راه خدا ریخته می‌شود، در روز قیامت خداوند باب المجاهدین را برای آن‌ها باز می‌کند که آن‌ها را به بهشت ببرد.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: شهدایی که از همسر جوان و فرزند خردسال شان و از زندگی راحت‌شان گذشتند و آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری با عناصر فتنه‌گر و دشمن اهل‌بیت و دشمن شیعه جنگیدند، این افتخار و مدالی برای شهدا است.
امام جماعت دانشگاه فنی خرم‌آباد با اشاره به نقشه‌های شوم گروه تروریستی داعش و حامیان‌شان، تصریح کرد: این عناصر خبیث آمدند در نزدیکی مرز ایران به خیال این‌که وارد شوند در مرز ایران، اگر شهدای مدافع حرم نبود، ما با این مزدوران و فتنه‌گران باید در داخل کشورمی جنگیدیم.
وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس همچون شهدایی دشت کربلا با تأسی ازامام‌شان در میدان نبرد برای خدا جنگیدند و در آیات قرآن آمده است که این‌ها خودشان را فدای خدا کردند و کارشان در راه خدا بود، اعضا بدن‌شان را مانند گوش و زبان‌شان را در راه خدا فدا کردند.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: شهدای مدافع حرم جان‌شان را در راه دفاع از حرم حضرت زینب(ع) دادند، ما مدیون به خون شهدا و امام شهدا هستیم و امید است خداوند به همه ما عنایت کند بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام

captcha