آغاز فرآیند صدور مجوز موسسات قرآنی در وزارت ارشاد
کد خبر: 3768915
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

آغاز فرآیند صدور مجوز موسسات قرآنی در وزارت ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق درگاه واحد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

آغاز فرآیند صدور مجوز موسسات قرآنی در وزارت ارشاد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه اخیر خود که روز سه‌شنبه، ششم آذرماه برگزار شد، اعطای مجوز فعالیت موسسات قرآن و عترت را به روال گذشته بازگرداند تا از این پس دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای هیئت رسیدگی به امور موسسات کار اعطای مجوز را انجام دهند.
بر این اساس، از این پس مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد و این وزارتخانه نسبت به استقرار و فعال‌سازی دبیرخانه و اقدام‌های اجرایی و قانونی لازم در این باره اقدام خواهد کرد.
همچنین به منظور ایجاد هماهنگی در ضوابط و آئین‌نامه‌های مورد نیاز در این حوزه و یکسان‌سازی سنجه‌های مورد نظر و جلوگیری از موازی‌کاری، کارگروهی که ترکیب و وظایف آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد خواهد شد، تشکیل و امور مربوط به هماهنگی و هم‌افزایی میان دو نهاد را برعهده خواهد گرفت.
متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند پس از راه‌اندازی درگاه واحد صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود جهت تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha