مهدکودک‌های فاقد مجوز قم تعیین تکلیف می‌شوند
کد خبر: 3767784
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

مهدکودک‌های فاقد مجوز قم تعیین تکلیف می‌شوند

گروه اجتماعی ـ‌ سرپرست استانداری قم با اشاره به مصوبه نظارت بر فعالیت مهدکودک‌های سطح استان ‌گفت: تعدادی از مهدکودک‌های فاقد مجوز در قم احصاء شده که باید به زودی ساماندهی و تعیین تکلیف شود.  

مهدکودک‌های فاقد مجوز در قم تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدرضا هاشمی، سرپرست استانداری قم امروز، هفتم آذرماه در شورای آموزش و پرورش در تالار امام جواد(ع) در قم بیان کرد: با توجه به کمبود منابع دولتی در ساخت مدرسه، خیران مدرسه‌ساز سهم مهمی در مدرسه‌سازی دارند.

سرپرست استانداری قم با اشاره به اینکه این استان از فعال‌ترین استان‌ها در استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور است، گفت: بیش از 47 درصد از مدارس قم توسط خیران احداث شده است که ظرفیت بسیار مهمی را در حضور خیران در تأمین واحدهای آموزشی نشان می‌دهد. 

وی در‌خصوص مصوبه نظارت بر فعالیت مهدکودک‌های سطح استان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و اداره بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان از جمله دستگاه‌های متولی در نظارت بر مهدکودک ها هستند و باید از فعالیت واحدهای غیر‌مجاز در قم جلوگیری کنند.

هاشمی بیان کرد: تعدادی از مهدکودک‌های فاقد مجوز در قم احصاء شده که باید به زودی ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

وی درباره توجه به رفع مشکلات آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف آموزشی و تربیتی یادآور شد: قم تک شهرستانی است و بیش از 97 درصد از دانش‌آموزان قم در شهر تحصیل می‌کنند که خود نیازهای آموزشی را افزایش می‌دهد.

سرپرست استانداری قم اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده امسال  256 هزار نفر در سطح مدارس استان قم مشغول به تحصیل شده‌اند که نسبت به سال تحصیلی سال گذشته 14 هزار نفر افزایش جمعیت را نشان می‌دهد در حالی که بسیاری از امکانات رشد چندانی نداشته است. 

وی گفت: سند ملی تحول بنیادین جایگاه مهمی در نظام آموزشی دارد و باید در سطح استان قم توجه ویژه‌ای به تحقق برش استانی این سند صورت گیرد. 
انتهای پیام

captcha