حافظان قرآنی، نگهبانان و حارثان قرآن هستند
کد خبر: 3767721
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

حافظان قرآنی، نگهبانان و حارثان قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دارالقرآن‌الكريم تبليغات اسلامي استان كردستان گفت: در طول تاريخ حافظان قرآنی، نگهبانان و حارثان قرآن كريم هستند و در این راستا حفظ قرآن در اشاعه مفاهیم و تدبر در آن نقش بسزايي دارد.

حافظان قرآنی، نگهبانان و حارثان قرآن هستند

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان كردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار كرد: فعالان قرآنی مسلمانان و مؤمنان متعهدی هستند كه درباره مصحف شریف قرآن كریم فعالیت و هر كدام به‌نحوی به قرآن كریم، اسلام و جامعه اسلامی خدمت می‌كنند.
وی افزود: در طول تاریخ حافظان قرآنی، نگهبانان و حارثان قرآن كریم هستند و در این راستا حفظ قرآن در اشاعه مفاهیم و تدبر در آن نقش بسزایی دارد.
علیپور عنوان كرد: قاریان نیز با صدای دلنشین و فراگیری اصول قرائت قرآن كریم در ایجاد انگیزه و تقویت ایمان مسلمانان و ترویج دین مبین اسلام نقش بسزایی داشته‌اند.
وی نقش مفسران قرآن كریم را نیز در حوزه ترجمه، انتقال مفاهیم، آموزه‌ها و پیام‌های قرآن كریم بسیار مؤثر دانست و تأكید كرد: مدرسان و مربیان با آموزش قرآن به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان حال و آینده كشور بسیار تأثیرگذار و با‌اهمیت هستند.
رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان كردستان نقاط قوت فعالان قرآنی را، افزایش روزافزون تعداد آنها به‌خصوص در حوزه بانوان، آشنایی با علوم و تكنولوژی‌های جدید آموزشی، تبلیغی، ترویجی، هنری و وجود دستگاه‌های فرهنگی مختلف به‌عنوان حامی و پشتیبان آن‌ها نام برد.
وی از مادی‌گرایی، غرور، خودپسندی، بخل و حسادت به‌عنوان نقاط ضعف تعداد اندك و بسیار محدودی از این فعالان نام برد و ادامه داد: متأسفانه این افراد بسیار محدود علاوه بر اینكه به خود آسیب می‌رسانند می‌توانند اجتماع را نیز دچار ضرر و آسیب‌های معنوی كنند.
علیپور با تأكید بر این نكته كه فعالان قرآنی وظیفه بسیار سنگینی در هدایت و ارشاد جامعه دارند، اعلام كرد: افراد جامعه، فعالان قرآنی را به‌عنوان شاخصه‌ها، الگوها و نمادهای عملی خود می‌شناسند در اینصورت است كه اگر خلاف آن را مشاهده كنند موجبات دلسردی علاقه‌مندان قرآنی فراهم می‌شود.
رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان كردستان بیان كرد: باید فعالان قرآنی علاوه بر اینكه ظاهر اسلامی داشته باشند عمل‌كنندگان واقعی به آموزه‌های قرآن كریم باشند و به‌عنوان برادران و خواهران دینی اختلافات را كنار بگذارند و مشكلات بین خودشان را حل و فصل كنند.
وی در همین راستا افزود: باید فعالان قرآنی در راستای ارتقای سواد قرآنی و رفع نواقص و ایرادهای همدیگر كوشا باشند و به اخلاقیات پسندیده بیش از پیش توجه و خود را به آن‌ها آراسته كنند.
علیپور در پایان یادآور شد: فعالان قرآنی تاكنون در رشته های مختلف خدمات ارزنده‌ای به قرآن كریم و دین مبین اسلام داشته‌اند، در عصر حاضر نیز می‌توانند با بهره‌گیری از علوم جدید و تكنولوژی‌های آموزشی از به انحراف كشیدن جامعه جلوگیری كنند.
انتهای پیام

captcha