برگزاری طرح «دادرس» در ۲۶۰ مدرسه لرستان
کد خبر: 3767300
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

برگزاری طرح «دادرس» در ۲۶۰ مدرسه لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اجرای طرح ملی دادرس از اجرای این طرح ملی ‌در ۲۶۰ مدرسه استان خبر داد.

برگزاری طرح «دادرس» در ۲۶۰ مدرسه لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان دوشنبه، پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح دادرس که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود هشت هزار دانش‌آموز پایه هشتم آموزش‌های امدادی را فرامی‌گیرند.
وی با ذکر این مطلب که این طرح در همه شهرهای استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در طرح دادرس دانش‌آموزان با اصول کمک‌های اولیه، ارزیابی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، پناهگیری، اسکان اضطراری، سوختگی و اطفاء حریق آشنا می‌شوند.
رضایی با اشاره به این‌که طرح دادرس با هدف آماده کردن دانش‌آموزان با شرایط سخت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در طرح دادرس به‌دنبال افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با ذکر این مطلب که تلاش داریم توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و ساماندهی تیم‌های اولیه و همچنین فرهنگ ایمنی در بین اقشار جامعه توسط دانش‌آموزان نهادینه شود، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی را دانش‌آموزان دارد.
حمید جمشیدی، معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان نیز در این رابطه گفت: طرح دادرس طی هر سال مطابق با سهمیه توافقی بین آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود که در پایان هر سال المپیاد بین تیم‌های آموزش دیده در سطوح مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که امسال هفتمین مرحله طرح دادرس برگزار می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود سطح کیفی و آموزشی را ارتقاء دهیم و در این رابطه ارزیابی‌ها نیز صورت خواهد گرفت.
جمشیدی با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری اولیای دانش‌آموزان برای اجرای طرح ملی دادرس، اضافه کرد: انتظار داریم در این طرح مدارس و اولیای دانش‌آموزان نیز همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به اهداف‌مان با موفقیت دست یابیم.

انتهای پیام

captcha