فعالیت گشت‌های محله‌محور در بروجرد/ گروه‌های جهادی تشکیل می‏‌شود
کد خبر: 3767012
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

فعالیت گشت‌های محله‌محور در بروجرد/ گروه‌های جهادی تشکیل می‏‌شود

گروه اجتماعی ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به فعالیت مجدد گشت‌های محله‌محور در بروجرد، گفت: همچنین تاکنون ۶۰ درصد پایگاه‌های مقاومت بروجرد اقدام به تشکیل گروه‌های جهادی کرده‌اند و مابقی پایگاه‌ها نیز این برنامه را در دستور کار قرار دارند.

س

به گزارش ایکنا از لرستان، مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد امروز، پنجم آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت گشت‌های محله‌محور از سال گذشته تاکنون در بروجرد، گفت: این برنامه در دهه 60 و 70 نیز انجام می‌شد و هم‌اکنون دوباره این برنامه در سطح شهر آغاز شده که مهم‌ترین هدف از این برنامه ایجاد امنیت پایدار در محله است.
وی افزود: یکی‌از مهم‌ترین اقدامات این گشت‌ها این است که با حضور در محلات، احساس امنیت را انتقال دهند و همچنین این گشت‌های محله‌محور در کاهش سرقت‌ها نیز نقش مهمی دارد.
سوری از تشکیل گروه‌های جهادی در پایگاه‌های محله خبر داد و اضافه کرد: در همه پایگاه‌های محلات قرار است که گروه‌های جهادی تشکیل شود که در راستای محرومیت‌زدایی و مردم‌داری این گروه‌ها بتواند خدمات لازم را به مردم محله ارائه دهند.
وی گفت: تاکنون بیش‌از 60 درصد پایگاه‌های شهرستان بروجرد اقدام به تشکیل گروه‌های جهادی کرده‌اند و مابقی پایگاه‌ها نیز این برنامه را در دستور کار قرار دارند.
سوری با اشاره به اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم بروجرد، گفت: تعدادی از مناطق محروم به‌صورت هر ماه تیم‌های درمانی اعزام می‌شوند و بیماران را به‌صورت رایگان درمان می‌کنند.
وی با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: 10 محله آسیب‌پذیر در بروجرد شناسایی شده‌اند و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی سه محله پایلوت انتخاب شده‌اند که مهم‌ترین بخش در این محله‌ها اقدامات لازم در جهت کاهش مصرف مواد مخدر است.
اعزام گروه جهادی دانشجویان به روستای جهان‌آباد بروجرد
رضا کردی، مسئول بسیج دانشجویی بروجرد نیز گفت: به‌مناسبت هفته بسیج یک گروه از دانشجویان بروجرد به اردوی جهادی اعزام شدند که به مدت یک روز به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی داشتند.
وی اضافه کرد: در این اردوی جهادی 15 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آیت‌اله بروجردی(ره) و دانشکده پرستاری به روستای جهان‌آباد اعزام شدند که در قالب دو تیم خدمات‌رسانی می‌کنند.
کردی اظهارکرد: پنج نفر از دانشجویان بانوی دانشکده پرستاری ایستگاه سلامتی را در این روستا برپا کرده‌اند و تست قند خون، فشار خون و دیگر خدمات موارد موردنیاز را به مردم روستا ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: همچنین 10 نفر از دیگر دانشجویان نیز کلاس‌های مهارت‌افزایی تحصیلی را برای دانش‌آموزان این روستا برپا کرده‌اند تا در دروس مختلف بتوانند به این دانش‌آموزان کمک کنند.
مسئول بسیج دانشجویی بروجرد اضافه کرد: همچنین در کنار این برنامه‌ها کلاس‌های احکام نیز برپا شده و دانشجویان در این اردوی یک‌روزه در این بخش‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
انتهای پیام

captcha