مصونیت جامعه از آسیب‌ها با تقویت باورهای قرآنی
کد خبر: 3763577
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

مصونیت جامعه از آسیب‌ها با تقویت باورهای قرآنی

گروه فرهنگی ـ فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این‌که تقویت باورهای دینی و قرآنی سبب مصونیت جامعه از آسیب‌ها می‌شود، اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که در آن تاکنون کسی از گرسنگی نمرده است عامل اصلی آن هم باورهای دینی و قرآنی است.

مصونیت جامعه از آسیب‌ها با تقویت باورهای قرآنی

به گزارش ایکنا از لرستان، اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد، امروز سه‌شنبه، ۲۲ آبان در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان، هیئت امنا و خُدام امامزادگان خرم‌آباد در حسینیه حبیب ابن مظاهر، اظهار کرد: کارهایی که انسان انجام می‌دهد یا جمعی یا فردی بوده که دو کارکرد مادی یا معنوی دارد.
وی با ذکر این مطلب که ما اعتقاد به کار مادی و معنوی داریم، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم کاری که انجام می‌دهیم پاداش دنیوی و اخروی دارد.
عبدالهی با ذکر این مطلب که بزرگ‌ترین ثروتمند هلند در آپارتمان زندگی می‌کند اما بخشی از مال خود را صرف امور خیریه می‌کند، تصریح کرد: این ثروتمند دلیل کار خود را آرامش روحی می‌داند.
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این‌که تنها کشوری هستیم که در طول تاریخ کسی از گرسنگی نمرده است، ادامه داد: عامل اصلی آن هم باورهای دینی است این در حالی‌است که باورهای دینی و قرآنی سبب مصونیت جامعه از آسیب‌ها می‌شود.
وی با اشاره به ماندگاری وقف و ثواب و برکات آن در جامعه، تصریح کرد: حسینیه حبیب ابن مظاهر توسط یک مداح وقف شده و نام ایشان امروز ماندگار است.
عبدالهی به کثرت واقفین در لرستان اشاره و افزود: در لرستان نیز جناب آقای عسلی بیمارستان خیریه را وقف کرد یا حاج علی‌اصغر خرم‌آبادی که پُل حاجی را ساخته تنها نمونه‌ای از واقفان هستند این در حالی‌است که در شهرستان ازنا بهترین زمین‌های منطقه دربند وقف هستند.
فرماندار خرم‌آباد به نقش وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: موفقیت نظام اسلامی در گرو مشارکت و همراهی مردم است.
وی با اشاره به این‌که در شرایط جدید اگر همراه هم باشیم مشکلات حل خواهد شد، ادامه داد: این در حالی‌است که دشمنان در تحریم‌های کنونی با هم اختلاف دارند.
عبدالهی با ذکر این مطلب که جامعه‌ای که باور دینی داشته باشد شکست‌ناپذیر است، ادامه داد: سرمایه اجتماعی به‌معنای اعتماد به همدیگر است.

انتهای پیام

captcha