لزوم محافظت از دست‌آوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی
کد خبر: 3762911
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
مهدوی‌امین تأکیدکرد:

لزوم محافظت از دست‌آوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی

گروه فرهنگی ـ دبیر کمیته قرآنی ستاد دهه فجر لرستان گفت: همه ما باید بتوانیم از ارزش‌ها و دست‌آورد‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه دست‌آوردهای فرهنگی و قرآنی آن محافظت کنیم؛ چراکه ما به تاسی به قرآن بود که توانستیم انقلاب کنیم، پیروز شویم، مقاومت کنیم و انقلاب خودمان را به ۴۰ سالگی برسانیم.

لزوم محافظت از دست‌آوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اشلامی استان لرستان، امروز یک‌شنبه، 20 آبان‌ماه‌ در جلسه هماهنگی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان لرستان، ضمن خیرمقدم به اعضای کمیته، گفت: ما در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برهه حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم.
وی گفت: همه ما باید بتوانیم از ارزش‌ها و دست‌آوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه دست‌آوردهای فرهنگی و قرآنی آن محافظت کنیم، چراکه کتاب انقلاب ما قرآن بود و ما به تاسی به قرآن بود که توانستیم انقلاب کنیم، پیروز شویم، مقاومت کنیم و انقلاب خودمان را به 40 سالگی برسانیم.
مهدوی‌امین تصریح کرد: قطعاً این امر میسر نیست مگر با تأسی به قرآن و آموزه‌های قرآنی و الگو گرفتن از قرآن کریم و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قرآن ناطق هستند و نمونه ابدی قرآن هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که اعضای جلسه یازده دستگاه هستند، شاخص‌های دستگاه هایی هستند که در رابطه با بحث قرآنی کار و تلاش می‌کنند، عنوان کرد: ما باید پایه گذار باشیم و اساس برنامه‌ها را تدوین کنیم و فراخور وظایف بین دستگاه‌ها تقسیم کاری صورت گیرد و به سمتی برویم که هرچه به دهه فجر نزدیک‌تر می‌شویم، برنامه‌ها را اجرایی‌تر و عملی‌تر کنیم.
وی با بیان این‌که ما هر سال همزمان با ایام‌الله دهه فجر به نوعی یک جریانی در سطح دنیا، منطقه و کشور داشتیم، اظهار کرد: همیشه این جریانات ایام دهه فجر را از همان سال‌های ابتدایی انقلاب تاکنون برای ما ویژه کرده و حساسیت خاصی داشته است، اما امسال که به چهلمین سالگرد رسیده و باتوجه به اوصاع و شرایط جهانی و منطقه‌ای و کشور همه این حساسیت را حس می‌کنیم، و خود دشمن نیز این را اذعان کردند که ما نمی‌گذاریم که جمهوری اسلامی به 40 سالگی برسد.
مهدوی‌امین ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بنای سنگینی با جنگ‌های منطقه‌ای گذاشتند و تلاش کردند که اطراف ایران ناامن شده و جریان مقاومت شکست بخورد و به طبع آن دست جمهوری اسلامی در منطقه خالی بماند، دیدند این اتفاق نیافتد و یکی پس از دیگری پیروزی در عراق و سوریه و مقاومت مردم مظلوم یمن را دیدند، که شکست کاملی خوردند و قطعاً خون مظلوم تاریخ و جنگ را طوری دیگر رقم خواهد زد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: لذا دشمنان رویه خود را عوض کرده و با تحریم اقتصادی و مشکل ایجاد کردن برای جمهوری اسلامی پرداخت که دنیا با همراهی نکرد و نخواهد کرد، توانستیم با جریان مقاومت و ایستادگی ملت و در عین حال با درایت، عقلانیت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و یک دیپلماسی خوب، به این نقطه رسیده‌ایم.
وی افزود: دیپلماسی خوب این است که ما می‌‌بینیم اتحادیه اروپا، چین و روسیه و پنج کشوری که طرف ما بودند با آمریکا همراهی نکردن و همه آن‌ها اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی به حق است و بر تعهدات خودش پایبند بوده و آن‌ها هستند که نامطمئن هستند.
مهدوی‌امین با اشاره به ارزش‌های انقلاب اسلامی، عنوان کرد: پیروزی‌هایی که به برکت خون شهدا و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام رهبری نسیب دنیای تشیع به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌شود که همه این‌ها ارزش است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان تأکید کرد: برای به دست آوردن هر چیزی باید قرامتی را بپردازیم، هیچ چیزی به سادگی به دست نمی‌آید، با هر سختی آسانی می‌آید.
وی ادامه داد: بنای این دنیا و سنت الهی همین است، اگر می‌خواهیم استقلال، آزادی، حریت باشد باید هزینه بپردازیم و باید سختی‌ها را پشت سر بگذاریم که تا امروز این‌گونه بوده لذا از ارزش‌های و دست‌آوردهای نظام نگهداری و حفاظت کردیم.
مهدوی‌امین با تأکید بر این نکته که نباید ارزش‌های نظام را فقط در مسائل اقتصادی ببینیم، تصریح کرد: یک واقعیت است که امروزه در مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم، ولی دست‌آوردهای نظام فقط همین نبوده، مردم تنها برای معیشت انقلاب نکردند، بالاخره شعار ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ساتان لرستان با بیان این‌که امروز به جرأت می‌توان گفت که ایران جزء مستقل‌ترین کشورهای دنیاست، عنوان کرد: امروز شاید به کشورهای دیگر توهین می‌کنند و آن‌ها به این توهین‌ها افتخار می‌کنند، اما ملت، دین، اعتقاد و ملیت ما اجازه نمی‌دهد که به ما توهین کنند و مردم ما زیر بار چنین سخنانی نمی‌روند.
وی ادامه داد: امروز از لحاظ قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی برای دنیا حرف داریم، از نظر اقتصادی مقداری مشکل داریم که ان‌شاءالله همین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بانی خیر شود و مسئولین و مردم ما همتی کنند که بتوانیم در زمینه اقتصادی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.
مهدوی‌امین با بیان این‌که امسال دهه فجر حساسیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد این چهل سالگی نظام دیده‌نشود و عظم و اراده ما این است که چهل سالگی نظام را با عظت و بزرگی جشن بگیریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ساتان لرستان تصریح کرد: باید سعی کنیم در برنامه‌های دهه فجر به سمت تبیین و تحلیل دست‌آوردهای نظام حرکت کنیم و به این نکته تأکید داشته باشیم که مسائل اقتصادی تنها دست‌آوردی نیست که انقلاب اسلامی ما به‌دست آورده باشد.

انتهای پیام

captcha