چالش خطرناک انتخابات؛ تفکیک کشور به دو بخش شمال و جنوب
کد خبر: 3762793
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
معاون سابق رئیس‌جمهور افغانستان:

چالش خطرناک انتخابات؛ تفکیک کشور به دو بخش شمال و جنوب

گروه بین‌الملل ــ معاون سابق رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به اینکه انتخابات در چالش خطرناکی قرار دارد، افزود: این امکان وجود دارد که کشور به دو بخش شمال و جنوب مجزا شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری «آریانیوز» افغانستان؛ محمد یونس قانونی با اشاره به اینکه هر نشستی که برای تامین صلح افغانستان بدون حضور مردم و حکومت برگزار شود، بحران جدیدی را در کشور ایجاد می‌کند، افزود: ما خواهان صلح مهندسی شده نیستیم.

وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: نشست صلح در مسکو، آغازگر تجزیه افغانستان است و ما خواستار ایجاد جزیره مسلح قدرت در کشور نیستیم. اگر جزایر قدرت در کشور شکل بگیرد، قطعاً مخاطرات بسیاری را در آینده برای افغانستان به همراه خواهد داشت.

قانونی همچنین درباره برگزاری انتخابات گفت: اگر نتایج انتخابات به گونه شفاف اعلام نشود، این موضوع قابل قبول نخواهد بود. انتخابات در یک چالش بسیار خطرناک قرار دارد که این موضوع فراتر از آنچه که در 2014 روی داد است. این احتمال وجود دارد که کشور به دو بخش جنوب و شمال تقسیم شود.

یادآور می‌شود، نشست صلح مسکو روز جمعه، 18 آبان(9 نوامبر) با حضور هیئتی رسمی از طالبان در مسکو برگزار شد. دولت افغانستان حضور رسمی در این نشست نداشت و شورای عالی صلح این کشور به شرکت در این نشست اقدام کرد.

انتهای پیام

captcha