بیمه شدن ۱۷۰ فعال قرآنی لرستان طی سال گذشته
کد خبر: 3762657
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

بیمه شدن ۱۷۰ فعال قرآنی لرستان طی سال گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان از بیمه شدن ۱۷۰ فعال قرآنی استان از طریق معرفی به صندوق هنر و بیمه تأمین اجتماعی کشور، طی سال گذشته خبرداد.

بیمه شدن 170 نفر از فعالان قرآنی لرستان طی سال گذشته

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از لرستان، از بیمه 170 نفر از فعالان قرآنی استان، از طریق معرفی به صندوق هنر و بیمه تأمین اجتماعی کشور، طی سال گذشته خبرداد و گفت: با اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بمنی بر ثبت‌نام از فعالان قرآنی در سطح استان‌ها به منظور بیمه این افراد، در سال 94، از 330 نفر از فعالان قرآنی استان ثبت‌نام به‌عمل آمد.
وی با تأکید بر این‌ نکته که در حال حاضراز افراد جدید ثبت‌نام به‌عمل نمی‌آید، عنوان کرد: طی سال گذشته 170 نفر از فعالان قرآنی استان لرستان، که مدارک ان‌ها بررسی و تأیید شده‌اند، از طرف صندوق اعتباری هنر جهت انجام امور مربوطه به شعبات بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان‌های استان، معرفی شده‌اند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به این‌که برای بیمه فعالان قرانی شروطی وجود دارد که باید مدنظرقرار گیرد، اظهار کرد: اشتغال به فعالیت قرآنی در زمان ارائه درخواست، حسن سابقه اعتقادی و اخلاقی، حسن سابقه در فعالیت‌های قرآنی و داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا معادل حوزوی آن از جمله این شروط است.
وی افزود: فعالان قرآنی در بدو شمول باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و سن فعالان بانوان باید کمتر از ۴۵ سال و سن فعالان آقایان باید کمتر از ۵۰ سال باشد.
احمدی ادامه داد: برای ارائه خدمات متناسب به فعالان قرآنی، ۱۸ درصد حق بیمه برای خود و افراد تحت تکفل در نظر گرفته شد که نرخ بیمه ۱۸ درصد شامل ۱۲ درصد بیمه درمانی و بازنشستگی، چهار درصد بیمه از کارافتادگی و دو درصد، فوت، تنظیم شده است.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که از ۱۸ درصد حق بیمه فعالان قرآنی، ۱۰ درصد از سوی دولت و هشت درصد از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود، افزود: ۵۰ درصد از سرانه درمان افراد تحت تکفل بیمه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۵۰ درصد باقی مانده از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به این‌که اولویت‌های هر یک از فعالان قرآنی، کسب رتبه فعال برگزیده یا ممتاز قرآنی استانی و کشوری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسب رتبه خادم قرآن کشوری، کسب رتبه از جشنواره‌ها و مسابقات برتر استانی یا کشوری حسب تایید و نداشتن شغل دائمی و یا درآمد کمتر از حداقل مصوب وزارت کار در هر سال است، تصریح کرد: اساتید، پیشکسوتان و داوران قرآنی با داشتن حداقل پنج سال سابقه تدریس تخصصی یا پنج دوره داوری در مسابقات معتبر بین المللی و کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه و قاریان با کسب رتبه اول تا پنجم مسابقات بین‌المللی معتبر و مقام اول تا سوم مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند از بیمه فعالان قرآنی، بهره‌مند شوند.
احمدی ادامه داد: حافظان قرآن‌کریم با کسب رتبه اول تا پنجم در مسابقات بین‌المللی معتبر، مقام اول تا سوم مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات استانی و حفظ حداقل ۱۵ جزء قرآن با کیفیت مطلوب نیز می‌توانند از بیمه فعالان قرآنی، استفاده کنند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: همچنین مبلغان و سخنرانان قرآن با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه تبلیغ و سخنرانی قرآنی در سطح شهری یا کشوری و یا داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه یا لیسانس علوم و معارف قرآن در رشته‌های مرتبط و اشتغال به آموزش عمومی کلام وحی به میزان حداقل ۲۴ ساعت در هفته با آموزش نیمه تخصصی و تخصصی به میزان ۱۶ ساعت در هفته و در گروه پژوهش‌های قرآن، داشتن حداقل سه اثر پژوهش قرآنی اعم از تالیف، تحقیق و ترجمه در حجم بالای ۴۰۰ صفحه و داشتن مقاله قرآنی در مجلات معتبر نیز شامل بیمه فعالان قرآنی، می‌شود.
وی تصریح کرد: در گروه فعالیت‌های هنری قرآنی، کتابت حداقل ۱۰ جزء قرآن یا ۱۰۰ مورد قطعه‌نویسی یا معادل آن، کتیبه‌نویسی قرآنی با دارا بودن حداقل عیار ممتاز خوشنویسی و تسلط بر یکی از خطوط نسخ، نستعلیق با ثلث و آشنایی با خطوط دیگر و دارا بودن حداقل هفت سال سابقه در زمینه کتابت از شرایط الزامی بیمه فعالان قرآنی، محسوب می‌شوند.
احمدی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر امکان ثبت‌نام جدید از فعالان قرآنی استان جهت انجام امور بیمه وجود ندارد و در صورت اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ثبت‌نام جدید از فعالان قرآنی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha