سرنوشت رئیس‌جمهور ناپدیدشده در ریاض همچنان در ابهام
کد خبر: 3762577
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

سرنوشت رئیس‌جمهور ناپدیدشده در ریاض همچنان در ابهام

گروه بین‌الملل ـ شخصیت‌های برجسته وابسته به حزب حاکم گابن در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر مرگ علی بونگو، رئیس‌جمهور این کشور در ریاض، تعیین سریع وضعیت وی را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ شخصیت‌های برجسته حزب حاکم گابن از دولت این کشور خواستند درمورد سرنوشت علی بونگو، رئیس‌جمهور این کشور که در سفر به ریاض ناپدید و حتی شایعاتی مبنی بر مرگ یا بیماری او منتشرشده است، تحقیق کند.
 
کمیته مشورتی حزب دموکرات گابن در این باره اعلام کرد: در شرایطی که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شایعاتی درباره مرگ یا بیماری رئیس‌جمهور منتشر می‌کنند، مشخص‌شدن سرنوشت وی برای اطمینان خاطر مردم ضروری است.
 
در همین رابطه ایکا نگونی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری گابن اعلام کرد: پزشکان گفته‌اند که وی به دلیل خستگی شدید بهتر است در بیمارستان بستری شود.
 
سیلویا بونگو، همسر رئیس‌جمهور گابن نیز در شبکه‌های اجتماعی گفت: خانواده ما به خاطر این حادثه بسیار متأثر شده است. وی همچنین عکس‌های خودش با رئیس‌جمهور را در شبکه‌های اجتماعی تغییر داد، این در حالی است که منابع آگاه از سکته مغزی رئیس جمهور گابن خبر داده‌اند.
 
رئیس‌جمهور گابن 23 اکتبر(اول آبان‌ماه) یک روز پس از سفر به عربستان برای شرکت در نشست بین‌المللی «آینده سرمایه‌گذاری» ناپدید شد.
 
گفتنی است که علی بونگو بعد از وفات پدرش عمر بونگو در سال 2009 میلادی، تاکنون حکومت گابن را در اختیار دارد.
 
انتهای پیام
captcha