توسعه علم و فناوری در کنار معارف دین باشد/لزوم فعالیت انقلابی مسئولان
کد خبر: 3762375
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

توسعه علم و فناوری در کنار معارف دین باشد/لزوم فعالیت انقلابی مسئولان

گروه فرهنگی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر فعالیت انقلابی مسئولان کشور، تصریح کرد: توسعه علم و فناوری در سایه معارف دین، امنیت و آرامش را به همراه دارد 

توسعه علم و فناوری در کنار معارف دین باشد/لزوم فعالیت انقلابی مسئولانگروه فرهنگی- امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر فعالیت انقلابی مسئولان کشور، تصریح کرد: توسعه علم و فناوری در سایه معارف دین، امنیت و آرامشبهرب

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهرستان ۲۲ بهمن را روز اقتدار ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر مشت محکم خود را بر دهان آمریکا خواهند کوبید و با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم لرستان در تشییع باشکوه پیکر شهید زنده لرستانی سیدنورخدا موسوی و راهپیمایی ۱۳ آبان، تصریح کرد: امسال پر شور تر از گذشته شرکت کردند و مشت محکمی بر دهان رئیس جمهور آمریکا و ایادی آن زدند.

وی با اشاره به شهادت شهید زنده وطن سید نورخدا موسوی تصریح کرد: شهید سید نورخدا موسوی بعد از تحمل ده سال سختی شربت شهادت را نوشید کمااینکه کشوری که شهید حججی‌ها و شهید نورخداها پرورش می دهد را نمی‌شود با تهدید و زور و تحریم شکست داد.

شمسی فر به مناسبت روز علم در خدمت صلح و توسعه اشاره کرد و گفت: مراکز علمی ما روز به روز پیشرفته‌تر می شوند؛ وقتی علم در خدمت صنعت قرار گرفت باعث رشد و توسعه است این در حالی است که اگر توسعه علم در سایه دین و معارف دین باشد باعث توسعه مبتنی بر دین می شود.

وی با ذکر این مطلب که علم و فناوری در سایه دین و اخلاق، امنیت و آرامش و آسایش به همراه می آورد، تصریح کرد: در غیر این صورت این علم ممکن به جای صلح و آرامش امنیت جهانی را به خطر اندازد.

شمسی‌فر به سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت و آسایشی که داریم را به رشادت و جانبازی این عزیزان مدیون هستیم و دشمنان فکر نکنند با تحریم و تهدید و فشار اقتصادی می توانند به ملت ایران آسیب بزنند.

امام جمعه موقت مردم خرم‌آباد سالروز حرکت پیامبر به مدینه اشاره کرد و افزود: وقتی کفار عرصه را بر مسلمین تنگ کردند پیامبر دستور هجرت داد و این حرکت خود سرآغاز تحولاتی در تاریخ بود.

توسعه فرهنگ در گرو انس با مطالعه است

وی در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در کشور ما خیلی پایین است، کشوری که مردمش با مطالعه انس داشته باشند از نظر فرهنگ و سایر مولفه ها زودتر پیشرفت می‌کند.

حجت‌الاسلام شمسی فر به تحدیم‌های استکبار جهانی بر علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: مسلمانان از زمانی که در شعب ابی‌طالب از همه چیز محروم شدند تحریم را تجربه کردند، ۴۰ سال است کشور ما این تحریم ها را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند از دل این تحریم‌های اقتصادی هم با استقامت و صبر مردم عزیز و همت مسئولان موفق بیرون خواهیم آمد، افزود: وزرا و مسئولان باید انقلابی حرکت کنند تا از دل این تحریم ها هم به زودی کشور ما از نظر اقتصادی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شود.

انتهای پیام

captcha