توجه لازم بر آداب و رسوم ایران/ نقدهای موجود در حوزه بانوان قابل قبول است
کد خبر: 3759536
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

توجه لازم بر آداب و رسوم ایران/ نقدهای موجود در حوزه بانوان قابل قبول است

گروه اجتماعی - مشاور وزیر کشور به توجه لازم بر آداب و رسوم ایران تأکید کرد و افزود: توجه به داشته‌ها در كنار نداشته‌ها باید صورت گیرد، نقدهای موجود در حوزه بانوان قابل قبول است، اما بايد به داشته‌ها نيز توجه کرد.

آداب و رسوم ریشه‌دار کشور به دنیا معرفی شود/ لزوم توجه به مطالبات زنان هنرمند و کارآفرین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فریبا نظری پورکیانی، مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده امروز، ششم آبان در ششمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، مشترک با شورای مشورتی بانوان استان که در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: از ٣ ماه پیش با دستور وزير شناسايی بانوان توانمند شايسته فرمانداری، بخشداری و معاون استاندار در دستور کار قرار گرفت، بی‌شک این شناسایی‌ها گام به گام در حال پیشرفت است و به جد پیگیر محقق شدن این دستورات هستیم.
وی تصریح کرد: ایران دارای نخبگان و فرهیختگان بسیاری در حوزه ملی و بین‌المللی است که قریب به یک چهارم آنان برخاسته از استان مرکزی است، سرآمدترین بانوی منتسب به این خطه پروین اعتصامی است که در طول عمر کوتاه خود سرآمد سبک و اندیشه خاص ادبی است.

ضرورت معرفی فرهیختگان استان و بزرگ‌نمايي مشاهير
نظری با تأکید بر ضرورت معرفی فرهیختگان استان و بزرگ‌نمايي مشاهير و سرآمدان، اظهار کرد: عموماً رويه‌ای عكس توجه به مسائل خاص بانوان و خانواده در پيش گرفته می‌شود، فردی كه در حوزه بانوان فعال است دغدغه‌مند بوده و تمام روز خود را با رنج و دغدغه زنان و آسيب‌های اجتماعی سپری می‌کند.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: به لحاظ سرمايه انسانی در حوزه بانوان ظرفيت‌های قوی در اختيار است كه با تکیه بر آن‌ها می‌توان به جايگاه مناسب‌تری رسید، برای رسیدن به اهداف باید تلاش بیشتری شود.
وی همچنین به توجه لازم بر آداب و رسوم ایران تأکید کرد و افزود: ايران از نظر آداب و رسوم، كشوری ريشه‌دار است که باید برای معرفی آنان در عرصه ملی و بین‌المللی این داشته‌های عظیم را احیا کرد. توجه به مشكلات و مطالبات زنان هنرمند و كارآفرين از دیگر مطالبات به حق جامعه هنری و کارآفرینی است.
نظری در ادامه از استاندار خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی با بانوان حوزه کارآفرینی و هنری شد و اضافه کرد: جايگاه مطلوب استان مركزی در انتصاب بانوان در پست‌های مدیريتی نسبت به استان‌های بزرگی همچون خراسان رضوی و اصفهان قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: اطلاعی ندارم كه مخالفت درخصوص انتخاب فرماندار زن در این استان توسط وزير كشور صورت گرفته يا بر اساس سياست‌های كلی بوده است، اما نظرات موافق و مخالف در این زمینه در كشور وجود دارد. در حال حاضر ٣ فرماندار زن در كشور فعال هستند و از ٣ ماه پیش با دستور وزير شناسايي بانوان توانمند شايسته در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

توجه به داشته‌ها در كنار نداشته‌ها
نظری اظهار کرد: توجه به داشته‌ها در كنار نداشته‌ها باید صورت گیرد. نقدهای موجود در حوزه بانوان قابل قبول است، اما بايد به داشته‌ها نيز توجه کرد. وزارت كشور مجموعه راهبردی، حاكميتی و نظارتی است و مديران كل بانوان نبايد وارد حوزه اجرایی شوند، بلكه بايد به عملكرد دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه بانوان نظارت داشته باشند.
وی در نظر گرفتن شهر دوست‌دار كودک و روستا يا منطقه‌ای به عنوان روستای پاک باید در استان را پیشنهاد داد و گفت: اگر می‌گوییم روستای پاک باید مؤلفه‌های پاک بودن از اعتیاد، عدم وجود بیکاری، بی‌سوادی، دوستدار کتاب بودن لحاظ شود تا بتوان روستایی را به عنوان روستای پاک معرفی کرد.
نظری با تأکید براینکه نقش زنان در حال خوب خانواده بسیار تأثیرگذار است، اضافه کرد: متأسفانه گفت‌و‌گوی خانواده‌ها امروز به ٣٠ دقيقه رسيده است و نبايد اين مسئله را تنها به پيشرفت تكنولوژی و فضای مجازی نسبت داد، بلكه شيوه زندگی و تفكرات تغيير كرده است.
مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده در پایان گفت: با ارائه گزارش توسط مدیر کل دفتر امور بانوان و سخنان استاندار شاهد همبستگی خوب شبکه‌ای بین بانوان استان هستیم. اصطلاحات را کنار گذاشته و به بطن و مفاهیم عمیق برای ساختن جامعه‌ای عاری از آسیب قدم برداریم. بهتر است جشن‌های ملی منطبق با موازین دینی احیا شود.
نظری همچنین در نشست بانوان مدیرکل استان و مدیران منتخبان سال 97 نیز گفت: اجرای سند تحقق انتصاب 30 درصد از پست‌های مدیریتی توسط معاون اول رئیس جمهور و تأکیدهای رئیس جمهور در حال پیگیری است و آخرین نوبت در جشنواره شهید رجایی بر ضرورت اجرای آن تأکید شد.
وی ادامه داد: در استان مرکزی اتفاق خوب رقم خورده و تعدادی از بانوان در منصب مدیریتی قرار گرفتند. بانوان جایگاه مدیریتی خود را اگر چه در ابتدای جایگاه مدیریتی باشد را قبول کرده و توان خود را برای ارتقا بگذارند. برای انتصاب هر یک از مدیران خانم زحمات بسیاری کشیده شده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

فرصت آزمون و خطا را از بانوان نگیرید
نظری با بیان اینکه شرایط و مسیر انتخاب آقایان مدیر با بانوان متفاوت است، اظهار کرد: پست‌های مدیریتی در طول 40 سال اتفاق افتاده است و ما این زمان را برای بانوان از دست دادیم طبیعی است که باید اجازه داد بخشی از این تجارب را بانوان متفاوت‌تر از آقایان تجربه کنند. فرصت آزمون و خطا را از بانوان نگیرید، بهتر است نخستین تجربه عدم موفقیت بانوان به منزله آخرین خطا تلقی نشود.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در پایان ادامه داد: بانوان مشاور در وزارت‌خانه‌ها سعی دارند شرایط را برای احراز پست‌‌های مدیریتی زنان و جوانان فراهم کنند، اما همه قبول داریم هنوز به وضعیت مطلوب و ایده‌آل در سطح احراز پست‌های مدیریتی توسط بانوان و جوانان نرسیدیم و راه درازی در پیش داریم اما نسبت به گذشته که گام‌ها رو به جلو بود را در نظر بگیریم تا امیدوارتر گام برداریم.
انتهای پیام

captcha