فرهنگ زیست‌محیطی در تمام سطوح جامعه ارتقا یابد
کد خبر: 3759389
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

فرهنگ زیست‌محیطی در تمام سطوح جامعه ارتقا یابد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل محیط زیست لرستان مهم‌ترین عامل ارتقای سلامت محیط زیست را افزایش فرهنگ زیست محیطی دانست و گفت: فرهنگ زیست‌محیطی در تمام سطوح جامعه ارتقا یابد.

فرهنگ زیست‌محیطی در تمام سطوح جامعه ارتقا یابد

به گزارش ایکنا از لرستان، مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل محیط زیست لرستان امروز یک‌شنبه، ششم آبان‌ماه در جلسه شورای اداری لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با چالش‌های زیادی در سطح کره زمین همراه هستیم و اگر مباحث محیط زیست را مورد توجه قرار ندهیم تمام موضوعات از آن تأثیر می‌گیرند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه محیط زیست لرستان، اضافه کرد: لرستان یک و هفت دهم مساحت کشور را شامل می‌شود اما در این استان دارای تنوع اقلیمی و زیستی هستیم.
فتحی‌بیرانوند به وجود ۳۵۸ گونه جانوری و ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان اشاره و با ذکر این مطلب که ۱۰ درصد جنگل‌های کشور در لرستان است، تصریح کرد: وجود ۱۳ تالاب و ۲۵۰ غار از دیگر ظرفیت‌های حوزه محیط زیست لرستان است.
مدیرکل سازمان محیط زیست لرستان با اشاره به این‌که محیط زیست موضوعی فرابخشی است، بر ضرورت ارتقای فرهنگ زیست محیطی در تمام سطوح جامعه تأکید کرد و گفت: اگر تلاش همگانی صورت نگیرد نمی‌توان تهدیدهای زیست محیطی را مدیریت کرد.
وی با اشاره به این‌که فرهنگ بالای مردم و حضور تشکل‌های زیستی فعال در استان باعث مدیریت تهدیدهای زیست محیطی شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش محیط زیست لرستان تخریب جنگل‌های لرستان در حوزه زاگرس است.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که تغییر اقلیم و پیری جنگل بر تخریب جنگل‌ها افزوده است، ادامه داد: بخش زیادی از جنگل‌های زاگرس در معرض نابودی قرار گرفته است.
مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به موضوع ریزگردها در لرستان گفت: امسال در لرستان ۵۰ روز آلوده را سپری کردیم این در حالی‌است که تلاش‌های بین‌المللی محیط زیست باعث شده است زیانباری ریزگردها به حداقل برسد.
وی به تصویب اصلاح الگوی کشت در سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: فرهنگ محیط زیست مهم‌ترین عامل تقویت محیط زیست است.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که در حوزه حیات‌وحش هفت پاسگاه محیط بانی ساخته شد و چهار پاسگاه نیز در حال ساخت است، ادامه داد: تمام پرونده‌های محیط زیست خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و اگر متخلفی با سلاح مجاز اقدام به شکار کند مجوز اسلحه آن باطل می‌شود.

انتهای پیام

captcha