بیمه همگانی ویژه محرومان است/ راه‌اندازی سامانه ممانعت استفاده از دو دفترچه بیمه
کد خبر: 3758576
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

بیمه همگانی ویژه محرومان است/ راه‌اندازی سامانه ممانعت استفاده از دو دفترچه بیمه

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این‌که بیمه همگانی مختص محرومان و افرادی است که تمکن مالی ندارند، اظهارکرد: سامانه ممانعت استفاده از دو دفترچه درمانی راه‌اندازی و تاکنون سه هزار نفر دارای دو دفترچه بیمه شناسایی شده است.

بیمه همگانی ویژه محرومان است/راه‌اندازی سامانه ممانعت استفاده از دو دفترچه بیمه

به‌ گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان امروز چهارشنبه، دوم آبان در دیدار کارکنان بیمه سلامت لرستان با آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد که به‌مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهارکرد: اگر مسئولان استان توصیه‌ها و رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان را عملیاتی کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که هفته بیمه سلامت و سالروز تصویب قانون بیمه همگانی با هدف عدالت‌محوری، ارتقای سطح کیفی و کمی به بیمه شدگان و کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان تصویب شده است، تصریح کرد: بیمه همگانی مختص محرومان و نیازمندان است‌.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که ۴۰ میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در استان لرستان یک میلیون و صد هزار نفر از بیمه سلامت بهره‌مند هستند که این افراد در پنج صندوق بیمه‌ای صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان و بیمه همگانی هستند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این‌که ۸۵ درصد افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بدون پرداخت حق بیمه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: کل درآمدهای وصولی بیمه سلامت لرستان در سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان بود این در حالی است که هزینه ما ۳۳۳ میلیارد تومان بوده و مابه‌التفاوت از طریق منابع عمومی دولت تامین می‌شود.
وی با ذکر این مطلب که سازمان بیمه باید بر اساس اعتبارات ابلاغی هزینه کند، اضافه کرد: هزینه ما بیشتر از بودجه ابلاغی بود که برای رفع این مشکل باید افراد دارای دفترچه بیمه همگانی افراد نیازمند باشند که سیاست کاری ما هم شناسایی و بهره‌مندی افراد محروم از دفترچه بیمه همگانی است.
فتحی بیرانوند با اشاره به این‌که هدف ما این است که دفترچه بیمه همگانی به افراد نیازمند داده شود، اضافه کرد: بحث استحقاق‌سنجی و رفع هم‌پوشانی بیمه از دیگر اقدامات بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این‌که سه هزار نفر از افرادی‌که علاوه‌بر دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارای دفترچه بیمه همگانی هم بودند شناسایی و دفترچه بیمه همگانی آنان ابطال می‌شود، تصریح کرد: سامانه ممانعت از استفاده از دو دفترچه بیمه در استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

captcha