مدارس در خط مقدم فرهنگ‌سازی و علم‌آموزی هستند
کد خبر: 3758396
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

مدارس در خط مقدم فرهنگ‌سازی و علم‌آموزی هستند

گروه اجتماعی- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: مدارس در خط مقدم فرهنگ‌سازی و علم‌آموزی هستند و در زمینه ورزش در خانواده‌ها نیز می‌توانند نقش اساسی را داشته باشند.

مدارس در خط مقدم فرهنگ سازی و علم آموزی هستند

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز در جمع مدیران طرح خانه ورزش محلات مدارس شهر یزد اظهار کرد: متاسفانه در جامعه کنونی و بویژه در خانواده ها به اندازه ای که به دیگر موارد توجه می شود، به سلامتی و بدن توجه نمی شود در حالی که کیفیت زندگی ما به سلامتی بدن ما مربوط است.
وی ادامه داد: گاها چند هزار تومان هزینه در امر ورزش باعث می شود از میلیون ها تومان هزینه در آینده برای سلامتی دوری کنیم و این تلنگر را ما باید در ذهن همه شهروندان ایجاد کنیم تا فرهنگ ورزش که ارتباط مستقیم با سلامتی دارد، گسترش یابد.
ملازینلی افزود: در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد دو سیاست نرم افزاری و فرهنگ سازی، ابزار فرهنگ و آموزش را در حوزه گسترش ورزش اجرا کردیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: هیچ ارتباطی بهتر از ارتباط چهره به چهره نیست بویژه شما مدیران و فرهنگیان عزیز می توانید دغدغه ورزش را در جامعه گسترش دهید چون عمدتا با اولیا دانش آموزان در ارتباط هستید.
وی ادامه داد: بخصوص در زمینه ورزش بانوان که فرصت تحرک کمتری را دارند و تربیت کودک و خانه داری به عهده بانوان است لذا این درگیر زندگی شدن، باعث شده کمتر به تحرک ورزشی بپردازند لذا هدف ما این است تا در مدارس و با اجرای این طرح محیطی روح بخش و امن فراهم شود تا مجموعه خانواده ها به ورزش بپردازند.
ملازینلی افزود: خانه ورزش محلات بهترین مکان برای ورزش است که در مدارس ادغام شده و ده مدرسه در سال جاری و به صورت پایلوت در شهر یزد اجرا خواهد شد و ان شاالله در سال های آینده امیدواریم این طرح گسترش یابد و تعداد بیشتری از شهروندان از فواید آن در زندگی و جامعه بهره مند شوند.
وی گفت: همه در کنار یکدیگر موجب افزایش نشاط اجتماعی خواهیم شد و بویژه آنکه خانواد ه ها با همدلی و همگرایی شادی و نشاط را توام با سلامتی خواهند داشت.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود: طرح شهردار مدرسه نیز در ده مدرسه به صورت پایلوت در سال جاری اجرا شده و در این طرح یک نفر شهردار توسط شورای دانش آموزی انتخاب و بودجه ای از طرف شهرداری داده می شود تا همه کارهایی که یک شهردار در شهر انجام می دهد این شهردار مدرسه در مدرسه خود انجام دهد، بویژه آنکه تا شعاع 500 متری اطراف مدرسه نیز، طی هماهنگی انجام شده با شهرداریهای مناطق در اختیار این شهردار مدرسه است تا هر فعالیتی که نیاز است جهت اجرا به شهرداری های مناطق اعلام کند.

وی ادامه داد: در صورتی که طی بازرسیهایی که توسط بازرسان انجام می شود عملکرد خوبی توسط این شهردار مدرسه مشاهده شد، بودجه داده شده تا سقف دو برابر قابل افزایش خواهد بود که این اقدام هم شهروندان خوب تربیت می کند هم باعث می شود تا هم افزایی و کمک در جهت زیبا سازی محیط تحصیل و زندگی خود گام برداریم.
ملازینلی گفت: فرهنگ ایثار و کمک و همفکری همواره در دارالعباده یزد جاری بوده و در سنت حسنه وقف، ما واقفانی داریم که هر کجای جامعه کمبودی وجود داشت آنها کمک کردند.
وی ادامه داد: در یزد وقف هایی داریم که عواید آن برای حیوانات است که حتی واقفان برا ی این موارد هم وقف داشتند یا کمک جهت ساخت امکاناتی که مورد استفاده عموم جامعه بوده است و لذا این نیک اندیشی در فرد فرد جامعه یزدی ها وجود دارد اما اینکه در فعالیت های اجتماعی کمتر با این اقدام مواجه هستیم باید بررسی لازم صورت گرفته و اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتری هستیم باید مشارکت اجتماعی باید جلب شود، بویژه در فعالیت طرح خانه ورزش محلات این مشارکت نقش بسیار زیادی دارد.
ملازینلی گفت: مدرسه ها خط مقدم اتفاق خوب فرهنگی هستند و ان شاءالله با همه توانی که داریم از این طرح حمایت خواهیم کرد و مسلما وقتی نیت خیر اجتماعی وجود دارد، خداوند متعال همچون گذشته ما را یاری خواهد کرد تا بتوانیم گامی در جهت نشاط اجتماعی و سلامت جامعه با گسترش فرهنگ ورزش در خانواده ها برداریم.
یادآور می شود در پایان این نشسست تفاهم نامه اجرای طرح خانه ورزش محلات که در سال جاری به صورت پایلوت در ده مدرسه (پنج مدرسه در ناحیه یک و پنج مدرسه د رناحیه دویزد) اجرا می شود و طی آن دانش آموزان و خانواده و افراد متقاضی در محلات می توانند در ایام تعطیلی وعدم استفاده از امکانات مدارس از این امکانات استفاده کنند به امضا رسید و توسط ملازینلی رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و دهقان معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان امضا شد.

انتهای پیام

captcha