اجرای طرح «ارمغان مهر» در بیمارستان‌های فاقد نمازخانه لرستان
کد خبر: 3758185
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

اجرای طرح «ارمغان مهر» در بیمارستان‌های فاقد نمازخانه لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید راهكارهایی مناسب برای حضور روحانی به‌عنوان «ارمغان مهر» و استقرارش در بیمارستان‌هایی كه فاقد نمازخانه و دفتر ارمغان مهر هستند، اندیشیده شود.

اجرای طرح «ارمغان مهر» در بیمارستان‌های فاقد نمازخانه لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكی لرستان امروز سه‌شنبه، یکم آبان به ریاست کورش ساكی، رئیس دانشگاهعلوم پزشکی لرستان و با حضور اعضای ستاد اقامه نماز با محوریت یكسان‌سازی فضای نمازخانه‌ها٬ حضور روحانی بالینی در بیمارستان تحت عنوان «ارمغان مهر» و نقش نماز در ایجاد آرامش و ارتباط با خداوند متعال برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام گراوند، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی لرستان با بیان این‌كه جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه یكی‌از كاربردی‌ترین جلسات در این حوزه است، گفت: انسان موجودی اجتماعی است و به‌دنبال ارتباط با دیگران جهان هستی و حتی خداوند متعال است.
وی با بیان این‌که ارتباط معنوی راه ترقی انسان با خدا را هموارتر می‌كند و سبب آرامش وی می‌شود چراكه نماز و ذكر خدا٬ نقشی كلیدی و تاثیرگذار در این نوع ارتباط دارد، افزود: یكی‌از مصادیق ذكر٬ اقامه نماز است كه علاوه‌بر روایات و احادیث٬ فقط بیش‌از ۱۵۰ آیه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مورد نماز در قرآن‌كریم آمده است .
در ادامه این نشست کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان با اشاره به اهمیت نماز و پایبندی مدیران به این امر معنوی، اظهارکرد: مدیران باید خودشان پای كار بیایند و بیشتر به اقامه نماز اول وقت اهمیت بدهند تا ضمن حفظ آرامش٬ رابطه‌شان با خداوند بهتر شود زیرا ارتباط معنوی با مادیات به‌دست نمی‌آید .
وی با بیان این‌که درد كار ما اینجاست كه نسبت به فریضه نماز اول وقت اهمیت نداده و تلاش می‌كنیم مشكلات‌مان با مادیات رفع شود، اضافه کرد: یكسان‌سازی فضای نمازخانه‌ها توجه به اعتقادات و دیدگاه‌های مردم در مراجعات‌شان به دانشگاه به‌ویژه بیمارستان‌ها و انتخاب مكانی مناسب برای اقامه نماز برای مراكزی كه نمازخانه ندارند٬ نیز باید لحاظ شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید راهكارهایی مناسب برای حضور روحانی به‌عنوان «ارمغان مهر» و استقرارش در بیمارستان‌هایی كه فاقد نمازخانه و دفتر ارمغان مهر هستند اندیشیده شود .

انتهای پیام

captcha