ویژگی‌های جامعه منتظر/ طلاب به‌دنبال فقه بین‌المللی باشند
کد خبر: 3758148
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

ویژگی‌های جامعه منتظر/ طلاب به‌دنبال فقه بین‌المللی باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدیان مهم‌ترین دستورالعمل برای طلاب را عمل به دانسته‌های خود دانست و گفت: وظیفه طلاب، سربازی برای دین است؛ یک طلبه باید برای هر چیزی حرف داشته باشد و به‌دنبال فقه بین‌المللی باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدیان، 30 مهرماه در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «و اما طلبگی» که در مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد؛ در بیان خصوصیات جامعه منتظر، گفت: یکی از نیازهای مهم در جامعه وجود امام است که اگر نباشد جامعه دچار بحران می‌شود؛ برای ظهور امام عصر(عج) باید کاری کنیم، دعا کردن خوب است اما هیچ جا نگفته‌اند دست بسته بنشینیم تا امام بیاید؛ این عقیده، عقیده حجتیه است که باید مسبب گسترده شدن فساد باشیم تا امام زمان(عج) ظهور کند.
وی با اشاره به آیه 19 سوره نور «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ» عنوان کرد: افرادی که دوست دارند فحشا را ترویج بدهند مورد لعنت خداوند هستند.
این کارشناس دینی بیان کرد: دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا یاد امام زمان(عج) را از بین ببرد در بازی‌های کامپیوتری برای کودکان ما طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بچه‌ها را از دین و اهل بیت(ع) غافل کنند.
وی گفت: حضرت علی(ع) در حکمت 352 نهج‌البلاغه به جابر اشاره به این دارد که قوام دین در چهار مورد است؛ «يَا جَابِرُ، قِوَامُ الدِّينِ وَالدُّنْيَا بِأَرْبَعَةٍ: عَالِمٍ مُسْتَعْمِلٍ عِلْمَهُ، وَ جَاهِلٍ لاَ يَسْتَنْكِفُ أَنْ يَتَعَلَّمَ، وَ جَوَادٍ لاَ يَبْخَلُ بِمَعْرُوفِهِ، وَفَقِيرٍ لاَ يَبِيعُ آخِرَتَهُ بِدُنْيَاهُ؛ فَإِذَا ضَيَّعَ الْعَالِمُ عِلْمَهُ اسْتَنْكَفَ الْجَاهِلُ أَنْ يَتَعَلَّمَ، وَ إِذَا بَخِلَ الْغَنِيُّ بِمَعْرُوفِهِ بَاعَ الْفَقِيرُ آخِرَتَهُ بِدُنْيَاهُ. يَا جَابِرُ، مَنْ كَثُرَتْ نِعَمُ اللّهِ عَلَيْهِ كَثُرَتْ حَوَائِجُ النَّاسِ إِلَيْهِ، فَمَنْ قَامَ لِلّهِ فِيهَا بِمَا يَجِبُ فِيها عَرَّضَهَا لِلدَّوَامِ وَ الْبَقَاءِ، وَ مَنْ لَمْ يَقُمْ فِيهَا بِمَا يَجِبُ عَرَّضَهَا لِلزَّوَالِ وَالْفَنَاء؛ اى جابر، قوام و استوارى دين و دنيا به چهار چيز است: عالم و دانشمندى كه علم خود را به‌كار گيرد و نادانى كه از فراگيرى سر باز نزند و سخاوت‌مندى كه در بذل و بخشش بخل نورزد و نيازمندى كه آخرتش را به دنيا نفروشد. ازاين‌رو هرگاه عالم علمش را ضايع كند و به‌كار نگيرد، جاهل از فراگيرى علم خوددارى خواهد كرد زيرا به علم عالم بدبين مى‌شود و هرگاه اغنيا در نيكى بخل ورزند، نيازمندان آخرت خود را به دنيا مى‌فروشند و به اموال اغنيا حمله مى‌كنند».
حجت‌الاسلام احمدیان در شرح این حکمت عنوان کرد: برای تحقق جامعه مهدوی لازم است علما به علم‌شان عمل کنند تا دین ثبات داشته باشد و جاهل‌های جامعه از شنیدن حرف حق نباید سرباز بزنند.
در پایان این کارشناس دینی مهم‌ترین دستورالعمل برای طلاب را عمل به دانسته‌های خود دانست و گفت: وظیفه طلاب، سربازی برای دین است؛ یک طلبه باید برای هر چیزی باید حرف داشته باشد و به‌دنبال فقه بین‌المللی باشد .
در این مراسم، فضای مدرسه معطر به شمیم پرچم گنبد حضرت امیر‌المؤمنین و قمر بنی‌هاشم(ع) شد و در پایان طلاب به عزاداری پرداختند.
زهرا مدنی
انتهای پیام

captcha