نمایشگاه قرآن موسسه هدایت مهاباد در شهر اربیل برگزار شد
کد خبر: 3756783
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

نمایشگاه قرآن موسسه هدایت مهاباد در شهر اربیل برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه هدایت شهرستان مهاباد از استقبال مردم اربیل از نمایشگاه قرآن این موسسه خبر داد.

سیدابراهیم حسینی، مدیرعامل مؤسسه هدایت شهرستان مهاباد در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی استان آذربایحان غربی با کشور عراق همسایه است و با شهر اربیل عراق مشترکات فرهنگی و مذهبی داریم که از این فرصت استفاده کرده و یک نمایشگاه قرآن در شهر اربیل برپا کردیم که مورد توجه و استقبال مردم اربیل قرار گرفت.

وی گفت: آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و تجوید قرآن و برگزاری دو دوره‌ تربیت معلم در رشته روخوانی سطح یک و تربیت 30 مربی از میان بانوان و 30 مربی از میان آقایان ازجمله فعالیت‌های این مؤسسه است.

حسینی ادامه داد: گروه سنی قرآن‌آموزانمان در فصل پاییز، بیشتر نوجوانان و جوانان هستند و گروه‌ سنی کودکان به‌علت بازگشایی مدارس از کلاس‌ها استقبال نکردند.

مدیرعامل مؤسسه هدایت با اشاره به فعالیت‌های گذشته موسسه تصریح کرد: هرساله در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن برگزار می‌کنیم و از جمله فعالیت‌های قرآنی موفق ما در این مرکز برگزاری کلاس حفظ قرآن برای زندانی‌های شهر است که مورد استقبال قرار گرفت و چندین حافظ کل از میان زندانیان تربیت کردیم و از وزارت ارشاد اسلامی نیز برایشان جوایزی گرفتیم.

حسینی اظهار کرد: اهالی شهر مهاباد همه اهل تسنن هستند، مردم اینجا بسیار پایبند به‌اصول و اعتقادات اسلامی هستند و از کلاس‌های قرآنی استقبال خوبی می‌کنند. البته این استقبال به‌نحوه کار ما و به‌روز بودنمان هم بستگی دارد. بسیاری از مؤسسات از  شیوه‌های قدیمی برای آموزش قرآن استفاده می‌کنند که اگر بتوانند از روش‌های آموزشی جدید برای گسترش و نشر قرآن بهره بگیرند، قدرت جذب در مؤسسات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: مسابقات متنوعی ازجمله حفظ و روخوانی در مقطع نوجوانان در سطح شهر به‌همت مؤسسه برگزار می‌شود که قرآن‌آموزان‌مان رتبه‌های بالایی نیز دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه هدایت تصریح کرد: همه کلاس‌هایمان رایگان برگزار می‌شود، البته اگر هزینه‌ای دریافت شود هم برای مربیانمان بهتر است و هم اینکه نظم و انسجام در کلاس‌ها بیشتر می‌شود، اما به‌خاطر شرایط اقتصادی مردم این کار را انجام نمی‌دهیم و بخشی از اعتبارات موسسه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت طرح‌های مختلفی که برگزار می‌کنیم، تأمین می‌شود و بخش اعظم هزینه‌ها از بودجه شخصی است.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت هدایت، سال 90 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیتش را دریافت کرده و در استان آذربایجان غربی، شهرستان مهاباد، خیابان استاد مجدی، ساختمان ثابت شکوفه‌ها قرار دارد. علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های ترم بعد می‌توانند با شماره تلفن 2241558 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha