لرستانی‌ها ۱۳ موکب در عراق برپا می‌کنند
کد خبر: 3755764
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

لرستانی‌ها ۱۳ موکب در عراق برپا می‌کنند

گروه فرهنگی - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به برپایی ۱۳ موکب در عراق توسط استان لرستان، اظهار کرد: امسال ۲۳ موکب توسط لرستانی‌ها در داخل و خارج از کشور به زائران اربعین حسینی ارائه خدمات می‌دهند.

لرستانی‌ها ۱۳ موکب در عراق برپا می‌کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، امروز، ۲۲ مهر در جلسه ستاد اربعین حسینی لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: در اربعین حسینی اسکان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار کربلا توسط مواکب لرستان انجام می‌شود.
وی به برپایی ۱۳ موکب در کربلا، نجف و سامرا توسط استان لرستان، اضافه کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی در موکب‌های لرستان اسکان داده می‌شوند.
حقی‌پور با ذکر این مطلب که ۲۳ موکب استانی در داخل و خارج از کشور به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در موکب‌های لرستان بیش از ۱۰۰هزار نفر پذیرایی شوند.
حقی‌پور با ذکر این مطلب که ۱۹ پست امداد پزشکی و ۱۱۸ حمام برای زائران لرستانی در عراق پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: ۵ موکب لرستانی‌ها در نجف و یک موکب در سامرا برپا می‌شود کمااینکه تغذیه ۱۸ هزار نفر و طبخ ۲۲ هزار نان در این مواکب پیش‌بینی شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از اسکان ۶۵۰۰ نفر در ۷ موکب لرستان در کربلا خبر داد و گفت: تعداد ۴۰ دستگاه تریلر کشنده به صورت فی‌سبیل‌الله انتقال تجهیزات مواکب لرستان به عراق را انجام می‌دهند.
حقی‌پور با ذکر این مطلب که ظرفیت صدور مجوز برای برپایی موکب‌ها در استان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون مجوز برپایی ۱۰ موکب در استان صادر شده و این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به اینکه تعداد ۵۰۰ ویزا برای دست‌اندرکاران برپایی مواکب در لرستان صادر شده است، اضافه کرد: برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان باید به مردم واگذار شود‌.

انتهای پیام

captcha