ارجاع پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره
کد خبر: 3753316
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

ارجاع پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: تمام پرونده‌های طلاق اعم از توافقی و غیر توافقی به مراکز مشاوره ارجاع می شود.

ارجاع همه پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره
به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران امروز 14 مهرماه در پنجمین جلسه شورای مشورتی استان گفت: با توجه به اجرایی شدن دستورالعمل مدیریت مراکز مشاوره خانواده، تمام پرونده‌های طلاق اعم از توافقی و غیر توافقی به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود.
وی افزود: در خصوص پرونده های ارجاع شده به اورژانس اجتماعی اگر کارشناس غربالگر تشخیص دهد که نیاز به خدمات مددکاری است، پرونده به کلینیک‌های مددکاری ارجاع می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران، تصریح کرد: خوشبختانه مراکز مشاوره و مددکاری با توجه به آمار، عملکرد خوبی دارند.
وی با اشاره به کاهش پرونده های طلاق در استان مازندران، افزود: عملکرد مراکز مشاوره در حوزه ی طلاق بسیار رضایت‌بخش بود و آمارها حاکی از آن است که میزان ورودی پرونده های طلاق در استان نه تنها رشد نیافته حدود نیم درصد کاهش پیدا کرد.
این مقام قضایی از برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی برای مشاورین مراکز مشاوره خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی در راستای افزایش دانش حقوقی مشاورین با حضور قضات دادگاه خانواده و اساتید حوزه روانشناسی جهت هم فکری و هم‌اندیشی تشکیل می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران اظهار  کرد: اداره کل بهزیستی استان باید بر عملکرد مراکز مشاوره، نحوه ارائه خدمات، فضای مشاوره و میزان رضایتمندی مردم نظارت همیشگی داشته باشد.وی افزود: اداره کل بهزیستی استان به صورت ماهانه آمار و عملکرد مراکز مشاوره و کلینیک‌های مددکاری را به تفکیک شهرستان‌ها به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ارسال کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران در پایان به موضوع ملاقات فرزندان طلاق اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان ساز و کارهای کافی جهت استقرار کارشناسان در ساعت معین و در روزهای پایانی هفته جهت انجام ملاقات فرزندان طلاق فراهم و نتیجه را به این معاونت اعلام کند.

انتهای پیام

captcha