انسان‌سازی؛ مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش/ تربیت، مغفول مانده است
کد خبر: 3752512
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

انسان‌سازی؛ مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش/ تربیت، مغفول مانده است

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه در آموزش و پرورش تنها مسأله آموزش را دیدیم و در این میان تربیت مغفول مانده است، گفت: رسالت آموزش و پرورش رسالت انسان‌سازی است.

انسان سازی، مهم ترین رسالت آموزش و پرورش/ تربیت، مغفول مانده است

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز۱۱ مهر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنها با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تعلیم و تربیت محقق می‌شود.
وی گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و پرورش نیروهای متخصص و ماهر در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسالت ما رسالت انسان سازی است، افزود: اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید دست در دست هم دهیم تا شاهد پیشرفت و شکوفایی فرزندان در مدارس باشیم.
واقعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند کامل است اما به درستی به آن عمل نشده است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های بسیاری را برای تحقق سند تحول بنیادین پیش بینی کرده تا بتوانیم انسان‌های شایسته را برای پیشرفت کشور بسازیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام برنامه‌های ما در راستای سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش تنها مسأله آموزش را دیدیم و در این میان تربیت مغفول مانده و اگر امروز برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد به دلیل این است که به مسأله پرورش و تربیت کمتر توجه کردیم.
واقعی اظهار کرد: همه همکاران باید با همدیگر تلاش کنند تا آموزش و پرورش مواردی که مدنظر سند تحول بنیادین است، صورت بگیرد.
وی افزود: تشکیل گروه‌های مشورتی در استان، مشارکت والدین در امر تعلیم و تربیت، تشکیل گروه خیرین تعلیم و تربیت، اجرای عدالت آموزشی و ترویج نشاط و شادابی در مدارس از جمله اقداماتی است که در مجموعه آموزش و پرورش استان انجام خواهیم داد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و بانشاط داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.
عباس لامعی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و چهار اداره آموزش و پرورش مرزی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی استانی پراکنده است، افزود: آموزش و پرورش استان به لحاظ سن خدمتی پیر است و این جمعیت پیر تا سه سال آینده در استان مشکل ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود نیروی انسانی و این جمعیت پیر باید چاره‌اندیشی شود و سهمیه استخدامی به استان اختصاص داده شود.
لامعی با بیان اینکه خراسان جنوبی باید در وزارت آموزش و پرورش ویژه دیده شود، تصریح کرد: اگر تاکنون استان به لحاظ تربیتی و پرورشی و آموزشی موفقیتی کسب کرده به دلیل تلاش تمام همکاران بوده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرزندان ما تعالی پیدا کنند باید همه ما در صحنه آموزشی حضور داشته باشیم و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در استان دیده شود.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: متاسفانه نقش معلمان در برخی از جلسات کمرنگ دیده می‌شود و در این جلسات از همه تقدیر می‌شود، غیر از معلمان در حالی که معلمان نقش بسزایی در پرورش دانش‌آموزان دارند لذا نباید معلم مظلوم واقع شود.
انتهای پیام

captcha