تمثال بوعلی سینا به روی دفترچه‌های بیمه بازگردد
کد خبر: 3741020
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

تمثال بوعلی سینا به روی دفترچه‌های بیمه بازگردد

گروه فرهنگی- استاندار همدان تاکید کرد: از سازمان تأمین اجتماعی و سرپرست وزارت تعاون طلب می‌کنم به عنوان مطالبه اساسی مردم همدان و ایران دفترچه‌های منقش به تمثال بوعلی سینا را رونمایی کنند.

تمثال بوعلی سینا به روی دفترچه‌های بیمه بازگردد

به‌ گزارش ایکنا از همدان، محمدناصر نیک‌بخت استاندار همدان امروز در آئین ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا در آرامگاهش، اظهار کرد: این حکیم و نابغه مشرق زمین افتخار همه کره زمین است اما افتخار ایرانیان بیشتر چرا که ابوعلی‌سینا ایران و همدان را انتخاب کرد برای اینکه بتواند آثارش را به رشته تحریر درآورد.
وی با اشاره به جاذبه همدان برای علما، ادبا و اندیشمندان، تصریح کرد: کسی متوجه نشده که این جاذبه چیست که این همه بزرگان را تربیت کرده و قلم‌ها را صیغل می‌دهد.
وی با طرح این سوال که آیا ما توانسته‌ایم قدر این بزرگان را در خاکمان بدانیم؟ افزود: اقدام نادرست سازمان تأمین اجتماعی کشور باعث شد دل همه ایرانیان و همدانیان برنجد که با پیگیری های انجام شده قرار شد که این اشکال و اشتباه جبران شود.
نیک‌بخت با تأکید بر اینکه تمثال بوعلی‌سینا باشد یا نباشد در دل همه ایرانیان، علما و حق‌شناسان حضور دارد، یادآور شد: از سازمان تأمین اجتماعی و سرپرست وزارت تعاون طلب می‌کنم به عنوان مطالبه اساسی مردم همدان و ایران دفترچه‌های جدید را رونمایی کنند.
وی ضمن تبریک هفته دولت، خاطرنشان کرد: شرایط کشور امروز و با توجه به برنامه‌های ظالمانه استکبار و دسیسه‌هایی که دارد، نیاز به وحدت و همدلی و همراهی دارد و از ملت ایران انتظار داریم با همدلی اجازه ندهند دشمن به امیال شومش برسد چرا که زمانی دشمن به هدف می‌رسد که چندپاره‌گی در مردم ببیند.
وی با اشاره به اینکه همدان در چند روز آینده شاهد حضور کشورهای آسیایی خواهد بود، بیان کرد: همدان بزرگ است و تاریخ بلند و علما و فضلای بزرگی دارد که براین اساس همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا معرفی و انتخاب شده است.
نیک‌بخت با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در همدان ایجاد شده است، افزود: ساخت هتل‌ها و زیبایی شهر همه گویای این است که همدان می‌تواند این شایستگی را برای پایتخت گردشگری آسیایی داشته باشد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تصحیح انتقادی کتاب اول قانون در طب نوشته دکتر نجفعلی حبیبی رونمایی شد و همچنین دانشجویان پزشکی سوگند یاد کرده و به مقام شامخ حکیم ابوعلی‌سینا ادای احترام کردند.
انتهای پیام

 

captcha