اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت؛ سوره مبارکه لقمان
کد خبر: 3736123
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت؛ سوره مبارکه لقمان

گروه فعالیت‌های قرانی ــ معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با نگاه گذرا بر آیات حوزه تربیت می‌توان به مسائل، محور‌ها و شیوه‌های تربیت توجه داشت، اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت در سوره مبارکه لقمان ذکر شده است.

اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت؛ سوره مبارکه لقمان

به گزارش ایکنا از همدان، حسن آقا یوسفی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، یکشنبه، 14 مرداد ماه در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان اظهار کرد: تربیت در نگاه قرآن، امری مهم است.
وی با بیان اینکه یکی از امتیازات ویژه قرآن مجید، تربیت است افزود: در آیات بسیاری به شکل مستقیم و غیر مستقیم به امر تربیت اشاره شده است در این میان تربیت فرزندان یکی از بخش‌های مهم این کتاب الهی، است که در سرگذشت پیامبرانی همچون، نوح، ابراهیم، یعقوب و یوسف اشاره شده است.
یوسفی اضافه کرد: با نگاه گذرا بر آیات حوزه تربیت می‌توان به مسائل، محور‌ها و شیوه‌های تربیت توجه داشت، اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت در سوره مبارکه لقمان ذکر شده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه الگو‌ها بسیار مهم است ادامه داد: آیه «وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ هرگز به تکبّر و ناز از مردم رخ متاب و در زمین با غرور و تبختر قدم بر مدار، که خدا هرگز مردم متکبر خودستا را دوست نمی‌دارد»( لقمان/ آیه 18) نهایت تربیت و رفتار با مردم است.
وی اشاره ای به برنامه‌های این حوزه داشت و عنوان کرد: اجرای طرح استعداد یابی با شناسایی بیش از 10 هزار دانش آموز مستعد و توانمند در حوزه قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در بیش از هزار و 500 آموزشگاه و حضور هزار دانش آموز در این دور از مسابقات از جمله برنامه‌های حوزه قرآن و عترت است.
یوسفی با اشاره به برگزاری برگزار 500 محفل قرآنی در مدارس ابراز کرد: برگزاری بیش از 500 دوره آموزشی توسط مدارس ویژه منتخبین مرحله آموزشگاهی و برگزاری دوره آموزشی برای بیش از 200 داور، همچنین برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن و عترت و برگزاری 15 محفل انس با قرآن در سراسر استان ازدیگر برنامه‌های قابل ذکر است.


یکی از امتیازات ویژه قرآن مجید، امر مهم تربیت است
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان از برگزاری دوره آموزشی برای بیش از 3 هزار منتخب مرحله شهرستانی مسابقات و برگزاری مسابقات مرحله استانی قرآن کریم با حضور 3 هزار منتخب در بخش فرهنگی و دانش آموزی با حضور 80 داور متخصص استانی خبر داد.
وی عنوان کرد: برگزاری اولین دوره آموزشی ویژه منتخبین مسابقات استانی قرآن و خانواده‌های آنها و برگزاری مرحله فینال و دوره‌های تکمیلی و در نهایت اعزام 80 دانش آموز و فرهنگی به مرحله کشوری از برنامه‌های مهم حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش استان است.
یوسفی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال انجام پذیرفت گفت: استان همدان سال گذشته در سی و پنجمین دوره مسابقات قران و عترت رتبه ۱۴ تیمی کشور را کسب نمود اما امسال توانست از میان ۳۲ تیم شرکت کننده در مسابقه، رتبه ۵ کشور را با 22 رتبه ملی کسب کند.
انتهای پیام

 

captcha