جشن گلریزان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در لرستان
کد خبر: 3734610
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
حقی‌پور خبرداد:

جشن گلریزان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در لرستان

گروه اجتماعی ـ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان بر ضرورت کمک مالی خیرین در بحث بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: جشنواره «نشان محبت» پنجم شهریور امسال در خرم‌آباد برگزار و در این جشنواره به‌صورت گلریزان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری خواهد شد.

برگزاری جشن گلریزان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان، دوشنبه، هشتم مردادماه، در گردهمایی رابطین ادارات ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به اوج علاقه مسلمانان جهان و شیعیان در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به ائمه اطهار، گفت: مردم ما در ایام اربعین حسینی در این راهپیمایی ۲۰ میلیون نفر شرکت می کنند و عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) و یاران ایشان نشان می دهند.
وی با اشاره به بحث بازسازی عتبات عالیات، افزود: هر کسی به اندازه وسع خود از این کار خیر بهره می برد و کمک مادی و معنوی در این رابطه دارد.
حقی‌پوربا بیان این‌که امروز ۱۴ سال از تشکیل ستاد عتبات عالیات در لرستان می‌گذرد، تصریح کرد: این ستاد در استان همواره منشاء آثار و برکات زیادی در زمینه بازسازی قبور و حرم‌های مطهر ائمه‌اطهار(ع) بوده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با تاکید بر این‌که پیامبر(ص) می‌فرماید که کسانی‌که در این راه کمک می‌کنند ثواب بهشت برای آن‌ها نوشته می‌شود، در این راستا مردم لرستان در این راه عاشقانه و خالصانه آن‌چه که دارند را در طبق اخلاص می‌گذارند و کمک‌های مادی و معنوی زیادی داشته‌اند، عنوان کرد: درحال حاضر مجتمع «عقیله بنی‌هاشیم» به وسعت ۴۰ هکتار در کربلا در چند طبقه درحال ساخت است و همچنین صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) در ۲۲۰ هزار متر در حال اتمام بوده که سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار زائر در آن اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر عتبات عالیات لرستان در حرم امامین عسکرین در سامرا، امامزاده سید بلد در شهر بلد، نجف‌اشرف و کاظمین در حال فعالیت و بازسازی حرمین است.
حقی‎پور با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این گردهمایی جمع‌آوری نذورات مردم شریف استان در راه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا است، گفت: جشنواره «نشان محبت» را پنجم شهریور ماه امسال در شهر خرم‌آباد برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به دعوت از هنرمندان سرشناس کشور، بازیکنان تیم ملی و مربیان باشگاهی، ورزشکاران، کشت‌ گیران و ... در این جشنواره، تصریح کرد: در این جشنواره به‌صورت گلریزان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری خواهد شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان بر ضرورت کمک مالی خیرین در بحث بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد.

 

انتهای پیام

captcha