سوالات 1452 را چه کسی طرح می‌کند؟
کد خبر: 3734599
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

سوالات 1452 را چه کسی طرح می‌کند؟

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما فراگیر بودن طرح قرآنی 1452 را علت اصلی انتخاب سؤالات مسابقه پیامکی این طرح دانست.

فراگیری طرح 1452؛ علت اصلی انتخاب سؤالات مسابقه پیامکی

به گزارش ایکنا؛ مسابقه پیامکی طرح فراگیر ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ۱۴۵۲» با محوریت جزء سی قرآن کریم همزمان با آغاز این طرح قرآنی برگزار می‌شود.
سؤال مسابقه به صورت روزانه منتشر می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه تا ساعت ۲۴ همان روز مهلت دارند تا جواب مسابقه را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۴۵۲ پیامک کنند.
همچنین، در ویژه‌برنامه زنده بشارت ۱۴۵۲ که همه روزه از ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود، قرعه‌کشی روزانه صورت می‌گیرد و پنج هدیه پنج میلیون ریالی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود. اسامی برندگان در پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی besharat.irib.ir و همچنین در کانال سروش به نشانی qtvirib اعلام خواهد شد.
طی چند روز اخیر برخی از علاقه‌مندان بعضاً نقدهایی به نوع سؤالات مسابقه و سادگی آن مطرح کرده‌اند و اینکه در برخی از آن‌ها پیام خاصی منتقل نمی‌شود که در این زمینه پرسشی از محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛
محمدزاده در پاسخ به این سؤال که دلیل اصلی انتخاب سؤالات طرح 1452 در این سطح چست؟ اظهار کرد: همانطور که از نام طرح مشخص است، این طرح فراگیر است و سؤالات آن نیز طوری طراحی شده که همگان و در هر سطحی از دانش و آگاهی بتوانند در آن شرکت کنند.
دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه سؤالات به صورت کاملاً کارشناسی شده و هماهنگ مطرح می‌شود، تصریح کرد: برای استخراج سؤالات طرح قرآنی فراگیر 1452 از تیم تخصصی یکی از مؤسسات قرآنی در شهر مقدس قم بهره‌مند شده‌ایم، این گروه، سؤالات را به ترتیب و طبق هدف فراگیر بودن در نظر گرفته‌اند.
وی بیان کرد: سؤالات در نظر گرفته شده جنبه عمومی دارد و سعی بر آن داشتیم که سؤالات به گونه‌ای طراحی شود تا تمامی اقشار جامعه در هر سطح و سن و سالی بتوانند به راحتی در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha