جشنواره «نشان محبت» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3733013
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
حقی‌پور:

جشنواره «نشان محبت» در لرستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، از برگزاری نخستین جشنواره «نشان محبت» در مرکز استان خبر داد.

جشنواره «نشان محبت» در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، امروز سه‌شنبه، دوم مرداد در جلسه شورای هماهنگی عتبات و عالیات که در لرستان برگزار شد، اظهارکرد: این ستاد با همت والای مردم لرستان ۱۲ میلیارد نذورات شامل وجوه نقدی، طلا، زیور‌آلات و مصالح ساختمانی جمع‌آوری کرده است.
وی به اعزام ۳۷ کاروان تخصصی از لرستان شامل مهندسین معماری عمران به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها به تعداد ۳۸۴ نفر در بازسازی عتبات عالیات فعالیت داشتند کمااینکه آخرین کاروان در صحن حضرت زهرا(س) خدمت می‌کند.
حقی‌پور با بیان این‌که در لرستان نذورات جمع آوری شده با توجه به نیت نذر کنندگان مصرف می‌شود به نقش مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در تمام پروژه‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اشاره کرد و افزود: تمام مصالحی که در عتبات عالیات مصرف می‌شود از تولیدات داخلی است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، با ذکر این مطلب که مشاغل آیینه‌کاری، درودگری، قلمزنی و فرش‌باقی از مشاغلی بود که فراموش شده بود اما با فعالیت عتبات عالیات این شهر ها احیا شده است، اضافه کرد: حرم حضرت امام علی(ع) در گذشته ۱۱ هزار متر بود که ۳۰۰ برابر شده است این در حالی است که صحن حضرت زهرا(س) ۲۸۰ هزار متر است در اربعین گذشته صد هزار نفر از زائران در این صحن اسکان داده شدند.
وی با اشاره به این‌که نذورات به هر نیتی نذر می‌‌شود باید همن جا مصرف شکد، خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی زین‌العابدین مشارکت خوبی داشته است.
حقی‌پور با بیان اینکه حرم اباعبدالله(ع) کاملاً تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: درب حرم امامین عسگریین در لرستان ساخته و نصب شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از برگزاری جشنواره نشان محبت در سراسر کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در لرستان پنجم شهریور برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در این جشنواره کمک‌های خوبی به عتبات و عالیات جمع‌آوری شود.
وی تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره از مهمانان سراسر کشور دعوت شده است که نیازمند دو دستگاه خودرو برای پیگیری امورات جاری هستیم کمااینکه اسکان در مهمان‌سراها، طراحی کارت دعوت و تبلیغات، تامین بسته‌های فرهنگی برای مهمانان از دیگر مواردی است که در این جشنواره مدنطر است کمااینکه جشنواره نشان محبت در جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha