هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید ۷۵ هزار دقیقه تلاوت تصویری
کد خبر: 3732420
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
مدیر کانون «نجم الثاقب» رشت:

هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید ۷۵ هزار دقیقه تلاوت تصویری

گروه اجتماعی - عباسی، هدف خود را گسترش فرهنگ قرائت دانست و خاطرنشان کرد: دوست داشتم که مردم با چهره قاریان و سبک قرائت آنان آشنا شوند؛ لذا مجموعه «آشنایی با قاریان قرآن» را که شامل تلاوت‌های کوتاه از ۵۰ قاری برجسته مصری است را تولید کردیم.

هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید 75 هزار دقیقه تلاوت تصویری

غلامحسن عباسی، مدیر کانون تبلیغاتی «نجم الثاقب» رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه مرکز فرهنگی مذکور یکی از اولین مراکز عرضه کننده تلاوت های صوتی و تصویری قاریان قرآن است، اظهار کرد: بنده از قاریان قرآن قبل از انقلاب هستم و در آن سال ها علاقه فراوانی به جمع آوری تلاوت های صوتی قرای مصری داشتم لذا به قم و مشهد می رفتم و با مشقت بسیار کاست قرائت ها را پیدا می کردم و برای خودم یک آرشیو داشتم.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور دانست و افزود: اساتید بزرگ قرآنی همانند استاد «منشاوی»، استاد «عبدالباسط» و استاد «مصطفی اسماعیل» از جمله قاریان مورد علاقه من در شیوه و سبک قرائت بودند و شنیدن صوت قرآنی آنان بسیار برای من تاثیرگذار بود، اما آرزوی دیدن تصویر تلاوت قاریان مصری را داشتم.

هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید 75 هزار دقیقه تلاوت تصویری

مدیر کانون «نجم الثاقب» رشت، با بیان اینکه یک آرشیو صوتی کامل از تلاوت قرای مصری فراهم کرده بودم، گفت: تصمیم گرفتن تصویر تلاوت قرا در محافل و مجالس قرآنی کشور مصر را پیدا کنم و لذا موفق شدم تصاویر مربوط به تلاوت ها را در قالب نوار ویدیویی نگه دارم. البته بعدها این ویدیوها را تبدیل به سی.دی کردم.

عرضه هفت مجموعه تحقیق کل قرآن برای استفاده عموم مردم

عباسی، با اشاره به آغاز فعالیت کانون «نجم الثاقب» از سال 75، عنوان کرد: در ابتدا 6 مجموعه تلاوت تصویری تحت عنوان «صداهای آسمانی» عرضه کردیم که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در سال دوم فعالیت کانون، تعداد مجموعه ها را به 16 و سپس 36 رساندیم.

وی ضمن قدردانی از سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت معنوی از فعالیت های کانون، افزود: بنا بر دعوت سازمان اوقاف در مسابقات بین المللی قرآن کشور به ارائه مجموعه های صوتی و تصویری تلاوت قاریان در مسابقات بین المللی قرآن کشور می پردازیم. مسلمانان از سراسر دنیا در رویدارهای بزرگ قرآنی از جمله مسابقات بین المللی قرآن در تهران حضور پیدا می کنند و محصولات صوتی و تصویری عرضه شده از سوی کانون «نجم الثاقب» برایشان بسیار جالب است، زیرا در کشورهای عربی بیشتر تلاوت های صوتی از قاریان موجود است.

این فعال قرآنی، با بیان اینکه در کنار خانواده و به صورت مستقل کار می کنم، یادآور شد: تاکنون یکصد مجموعه تولید کرده ایم. البته فعالیت کانون در چند بخش صورت می گیرد. بخش اول گلچین تصویری تلاوت قاریان مصری است که تاکنون 20 مجموعه تولید شده و هر مجموعه شامل تلاوت های تصویری چندین قاری می باشد. بخش دوم مربوط به تلاوت های اختصاصی تصویری از قاریان است و در حال حاضر تلاوت های تصویری 28 قاری را عرضه کرده ایم. بخش سوم نیز تلاوت های صوتی است که به سه مجموعه «تلاوت های مجلسی»، «ترتیل» و «تحقیق» تقسیم می شود.

هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید 75 هزار دقیقه تلاوت تصویری

عباسی، با اشاره به اینکه «تحقیق» به معنی تلاوت آرام قرآن با نوای زیباست، تصریح کرد: برای نخستین بار هفت مجموعه تحقیق کل قرآن را برای استفاده عموم مردم عرضه کردیم. در واقع کسانی که می خواهند قرائت قرآن را به صورت صحیح یاد بگیرند، می توانند از این مجموعه ها استفاده کنند.

دوست داشتم مردم با چهره قاریان و سبک قرائت آنان آشنا شوند

مدیر کانون «نجم الثاقب» رشت، با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید گلچین ابتهال کردیم، افزود: ابتهال در کشور مصر بسیار طرفدار دارد لذا یک مجموعه گلچین تصویری ابتهال که شامل 20 ابتهال از 20 مبتهل مصری است و یک مجموعه ابتهالات از دو مبتهل مصری را تولید کردیم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

وی هدف خود را گسترش فرهنگ قرائت دانست و خاطرنشان کرد: دوست داشتم که مردم با چهره قاریان و سبک قرائت آنان آشنا شوند لذا مجموعه «آشنایی با قاریان قرآن» را که شامل تلاوت های کوتاه از 50 قاری برجسته مصری است را تولید کردیم.

عباسی، ابزارهای تبلیغ فعالیت های قرآنی را ضعیف دانست و عنوان کرد: فعالیت کانون «نجم الثاقب» در کل کشور کم نظیر است، اما تنها راه تبلیغ برای ما مسابقات بین المللی قرآن می باشد.

وی از تولید یک مجموعه کامل شامل 75 هزار دقیقه تلاوت تصویری از 90 قاری مصری با بیش از 3 هزار و 300 تلاوت در قالب لوح فشرده(دی.وی.دی) خبر داد و بیان کرد: امیدوارم مراکز قرآنی از این مجموعه استفاده کنند تا گامی بزرگ در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی برداشته باشیم. در این راستا آمادگی داریم این مجموعه نفیس را به شکل مطلوب در اختیار مراکز و موسسات قرآنی قرار دهیم.

هدفم گسترش فرهنگ قرائت است/ تولید 75 هزار دقیقه تلاوت تصویری

این فعال قرآنی، با اشاره به پخش برنامه «اصوات من السما» از تلویزیون مصر، گفت: با استفاده از این برنامه که به بیان زندگینامه قاریان مصری می پرداخت، یک مجموعه یکصد قسمتی شامل برنامه های نیم ساعته از زندگی قاریان مصری تهیه شد و لذا سعی داریم در آینده نزدیک این مجموعه را ترجمه و در قالب کتاب برای مخاطبان عرضه کنیم. سازمان های فرهنگی علاقمند به فعالیت های قرآنی می توانند جهت بهره مندی از این مجموعه با ما ارتباط برقرار کنند.

«صداهای آسمانی»؛ مجموعه ای مفید برای یادگیری عملی احکام تجوید

عباسی، خواستار حمایت بیش از پیش سازمان های قرآنی از فعالیت این کانون شد و تاکید کرد: سازمان های فرهنگی و قرآنی تنها به دعوت از ما برای حضور در مسابقات و نمایشگاه بین المللی قرآن بسنده می کنند و خرید حمایتی ندارند. البته سازمان اوقاف یک بار بخشی از تولیدات ما را خرید که بسیار قدردان هستیم.

مدیر کانون «نجم الثاقب» رشت، با اشاره به استقبال مردم از مسابقات و نمایشگاه های بین المللی قرآن، یادآور شد: مردم قرآن را دوست دارند و قرآن در زندگی شان حضور دارد و این از برکات این کتاب الهی است.

عباسی اظهار کرد: ما پنج بار به مسابقات قرآن دعوت شدیم و دو بار در نمایشگاه بین المللی قرآن تهران حضور پیدا کردیم. همچنین طی سه دوره به عنوان «خادم نمونه قرآن» در استان گیلان انتخاب و معرفی شدم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش ارزنده ای در ترویج و گسترش فضای قرآنی کشور داشته و دارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با رهنمودهای ایشان بیش از پیش به تعمیق این فرهنگ در جامعه کمک کنیم.

این فعال قرآنی، «صداهای آسمانی» را مجموعه ای مفید برای یادگیری عملی احکام تجوید، صوت و لحن و نغمات قرآنی دانست و یادآور شد: این مجموعه برای تدریس در مراکز و دانشگاه های علوم قرآنی مناسب است.

انتهای پیام

captcha