ابهامات بدون پاسخ آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3732266
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

ابهامات بدون پاسخ آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ در حالی به تازگی، مرحله استانی آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن برگزار شده است که نه‌تنها نتایج اعلام نشده بلکه کلید سوالات و جزئیات دیگر آن نیز مشخص نیست.

ابهامات بدون پاسخ آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله استانی آزمون بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز 21 تیرماه در مراکز استان‌ها با حضور 6500 شرکت‌کننده برگزار شد.

این تعداد شرکت‌کننده در حالی در مرحله استانی حضور داشتند که از بین 30 هزار شرکت‌کننده مرحله شهرستانی انتخاب شده بودند.
این مرحله از آزمون در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث برگزار شد و اعلام شد افرادی که امتیاز بالای 80 کسب کنند در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.
در حالی این آزمون در تاریخ مورد اشاره برگزار شد که در همان ایام گفته شد، نتایج آزمون طی یک هفته اعلام خواهد شد؛ با گذشت بیش از 10 روز از برگزاری آزمون نه تنها هیچ اطلاع‌رسانی در مورد نتایج صورت نگرفته که ابهامات بسیاری برای شرکت‌کنندگان در این مرحله از آزمون نیز مطرح شده است.
براساس تماس‌های مکرری که با تحریریه ایکنا برقرار شده است، شرکت‌کنندگان در مرحله استانی بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مورد نحوه، زمان و مکان تصحیح برگه‌های آزمون و نیز کلید سوالات این آزمون با ابهامات زیادی مواجه شده‌اند.
خبرنگار ایکنا طی روزهای گذشته تماس‌های مکرری با مسئولان برگزارکننده برای دریافت پاسخی برای این ابهامات داشته است اما موفق به دریافت پاسخی نشده است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۸:۴۷
0
0
سلام. درست می گویید. نمی دانم چرا این بخش از مسابقات اینقدر مظلوم است. در حالی که نتایج استان ما کامل اعلام شده است ولی خبری از نتایج معارف نیست. میگفتند کلید تازه بدستمان رسیده در حالی که مسابقه ۲۱ تیر برگزار شده بود! اطلاع رسانی مسابقات نیز بسیار ضعیف بود. ما تنها از طریق سایت ها فهمیدیم مسابقه از بیست اردیبهشت به ده خرداد منتقل شده است. ضمن این که با این جابجایی و با شروع امتحانات مدارس و دانشگاه ها بسیاری فرصت مطالعه کتاب را نداشتند یا اصلا شرکت نکردند... سال گذشته نیز به همین منوال بود و فرصت شرکت در مرحله استان بخاطر این نوع اطلاع رسانی از بنده گرفته شد. همچنین در مراسم اختتامیه نیز شرکت نداشتم چون تلفن من را نداشتند! در حالی که در چند جا ما شماره خودمان را اعلام کرده ایم. نمی دانم مشکل از سازمان مرکزی است یا استان ها؟؟؟؟ برخی مسئولان نیز گله داشتند شرکت کنندگان مشخصی هر سال شرکت می کنند و همان ها هم برنده می شوند...
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۲۳:۵۴
0
0
من پارسال مطالعه کردم و قریب بیست بار سازمان اوقاف زنگ زدم امروز فردا می کردند برا تاریخ آزمون و در آخر هم بهم اطلاع ندادید و جا موندم واقعا تو ذوقم خورد و خیلی هم از بی برنامه ها اطلاع دادم ولی انگار نه انگار...حیفه با ااین بی برنامه ها مردم دلزده می کنند از شرکت در مسابقات قرانی
علی یحیایی
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۸:۱۱
0
0
با سلام
استان البرز از دوشنبه بعد از آزمون نتایج رو مشخص کردند و تلفنی اگر سوال میکردیم پاسخ می دادند اما نکته قابل تامل اینه که چرا علی رغم پوشش خبری زمان برگزاری مسابقات در سایت استان خبری از نتایج نیست!
کارشناسان استان هم به نظر من توجیه نیستند و متاسفانه در جایجایی نیروها انتقال تجربه به درستی صورت نمیگیرد چرا که:
قاعدتا نمرات باید از 100 باشند اما در همین سطح هم متاسفانه توجیهات انجام نشده و نمرات استان را با توجه به اینکه 40 سوال بوده از 120 نمره محاسبه نموده اند.
ظاهرا کارشناسان جدید استان حتی نمی دادند که بخش آقایان با خواهران مجزا هستند و رتبه ها رو در استان ابتدا در مجمموع برادران و خواهران اعلام کردند!!!!
آزمون به جای اینکه ساعت 10 برگزار یشه پیامک میشه ساعت 8 و نهایت نه صبح برگزار میشه!!!!!!!
ودر آخر هنوز هم خبری از راه یافتگان به مرحله کشوری نیست که آیا نمره 80 شرط لازم برای ورود به مرحله شکوری است یا کافی .
علی یحیایی
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۸:۲۹
0
0
سوالی که جدا از این بحث دارم اینه که چرا برنامه ای برای تقدیر از نفرات برتر وجود نداره!
در حالیکه در خیلی از استانها مسابقات آوایی استانی و اختتامیه مسابقات استانی برگزار شده نحوه تقدیر از نقرات برتر مسابقات کتبی چطور خواهد بود؟ ایا مثل مرحله شهرستانی هیچ برنامه ای برای تقدیر نخواهند داشت و جوایز این بخش کاملا معنوی خواهد بود!!! و یا بعدا تماس میگیرند و خیلی بی سر و صدا میفرمایند تشریف بیارید اداره جوایزتون رو بگیرید! بعد هم انتظار دارند مسابقات سال بعد از امسال پرشورتر برگزار بشه!!
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۱۵:۴۰
0
0
سلام. نکته ای که من تازه متوجه شدم د مورد مسابقات کتبی این که: فقط نفرات اول تا سوم تقدیر می شوند. در صورتی که قرار بود هر کس بالای ۸۰ بزند تقدیر شود. خب بنده الان ۹۰ زده ام ولی چون سه نفر بالاتر هستند کنار گذاشته می شوم! و هیچ فرقی با افراد دیگر که این ۴۶۶ صفحه تفسیر و ترجمه را امتیاز کمی گرفتند، ندارم. کاش حداقل برای انگیزه بیشتر به افرادی که از ۸۰ به بالا تست زده و اتفاقا افراد زیادی نیستند توجه بیشتری شود. متشکرم.
علی
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۰:۰۵
0
0
چرا جواب مسابقات معارف رو نگذاشتند ما چند روزیه همش داریم به اداره اوقاف تماس می گیریم و تو اینترنت هم سرچ کردیم اما خبری نبود که نبود این بی برنامه گی مدیران اوقاف وبرگزار کنندگان این مسابقات هست با این نداشتن برنامه حتما منتظرند که هرسال مسابقاتی با شرکت کنندگان بیشتر برگزار کنند. این هم مثل اهدای جوایزشون است.
captcha