طرح جامعه خیران قرآنی برای مددرسانی به نیازمندان
کد خبر: 3732216
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

طرح جامعه خیران قرآنی برای مددرسانی به نیازمندان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مؤسسه دارالقرآن رفعت از تمرکز این مرکز بر طرح جامعه خیران قرآنی کشور برای مددرسانی به نیازمندان خبر داد.

   خسرو امینی، مدیر مؤسسه دارالقرآن رفعت در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ در تشریح طرح جامعه خیران قرآنی کشور گفت: این خدمات برای جامعه قرآنی کشور از جمله دختران و پسران حافظ قرآن در اموری چون کمک هزینه ازدواج و نیز پیشکسوتان قرآنی برای پرداخت بدهی از طریق پرداخت وام و کمک‌هزینه درمان بیماری‌ها درنظر گرفته‌ شده‌ است. به‌عنوان‌ مثال مورد اخیر مربوط به یکی از قاریانی بود که توانستیم با پرداخت 15 میلیون تومان خانه‌‌ای برای‌ ایشان رهن کنیم. همچنین تا به‌ حال برای تأمین جهیزیه 7 زوج و مداوای چندین بیمار کمک‌رسانی شده‌ است.

 امینی با اشاره به اینکه شناسایی این افراد از طریق اساتید قرآن و چهره‌های شاخص قرآنی و معرفی آن‌ها به این مرکز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: روند بررسی به مشکلات افراد بعد از مراجعه و تکمیل فرمی از طرق مختلف صورت می‌پذیرد. در این راستا رایزنی‌هایی با بانک قرض‌الحسنه رسالت صورت گرفته تا افراد بتوانند از امتیازات برخوردار شوند.

 وی در پاسخ به چگونگی بررسی صحت اطلاعات فرم‌های تکمیل شده توسط افراد گفت: البته اطلاعاتی همچون شماره حساب افراد خواسته شده که با رصد آن می‌توانیم به صحت اطلاعات دریافتی پی ببریم، اما اصل بر اعتماد است و چون روند شناسایی و معرفی افراد از طریق اساتید و افرادی است که خود می‌شناسیم، کمتر شکی به وجود می‌آید.

امینی همچنین درباره چگونگی تعامل با مخاطبان و نحوه‌ اطلاع‌رسانی گفت: بستر فعالیت‌های ما فضای مجازی است؛ افراد در کانال تلگرامی ما (@khayerane _qurani) به‌صورت کد معرفی می‌شوند و نوع و چگونگی نیاز آن‌ها و میزان مبلغ مورد نیازشان بیان‌ می‌شود. در ادامه اهداکننده و مقدار مبلغی که برای کد واریز کرده‌ است و میزان مبلغ مورد نیاز باقیمانده درج می‌شود. این شیوه علاوه بر این که اعضاء را از فعالیت‌های مرکز با خبر نگه‌ می‌دارد، به نظم فعالیت‌های مجموعه و روشن شدن اولویت‌ها و از همه مهم‌تر جلوگیری از شرمندگی افراد کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: اخیراً با یکی از آژانس‌های مسافرتی به عنوان حامی مالی مذاکره شده و به قید قرعه هزینه‌ سفر به عتبات عالیات با هواپیما به عهده این آژانس خواهد بود. همچنین یک دندان‌پزشک متبحر قبول کرده‌ است که هر ماه 5 نفر را به‌صورت رایگان معاینه و معالجه‌ کند.

  امینی در خصوص ثبت به‌صورت حقوقی و رسمی این مؤسسه گفت: با توجه به شباهت اسمی این صندوق با صندوق انجمن خیرین قرآنی زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم، روند پیگیری و ثبت با تأخیر دوساله صورت گرفته است و به‌زودی ان‌شاء‌الله به ثبت رسمی درمی‌آید. در حال‌ حاضر نیز مبالغ‌ واریزی به حساب جاری مؤسسه واریز می‌شود و سایر هماهنگی‌ها از طریق معرف‌ها صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: این شباهت صرفاً اسمی است و ماهیت و دامنه‌ فعالیت‌های این دو مرکز از هم جدا هستند.

امینی با اشاره به فرمایش مقام‌ معظم‌ رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و همچنین قرار دادن ساعاتی از روز برای یادآوری محفوظات یا تمرین نغمات توسط حفاظ و قاریان گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه و زیست خاص یک حافظ و قاری در حالی که بخواهند همواره آمادگی خود را حفظ کنند، واقعا به لحاظ معیشتی دچار مشکل می‌شوند و این مسئولیت بر دوش مسئولین است که افراد را از این لحاظ تأمین کنند، چراکه همه باید در راستای اجرای این دستور معظم‌له با یکدیگر همکاری کنیم.

فاطمه اخوان اقدم

انتهای پیام

captcha