قره‌شیخلو پیشنهاد کرد: تشکیل کمیته‌ای برای برگزاری دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدا
کد خبر: 3732031
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
تعلل جامعه قرآنی در دیدار با خانواده شهدای قرآنی/ 9

قره‌شیخلو پیشنهاد کرد: تشکیل کمیته‌ای برای برگزاری دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدا

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: به دست‌اندرکاران برگزاری دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی پیشنهاد می‌کنم به منظور پربار شدن مراسم، کمیته‌ کوچکی با حضور اعضای مختلف دستگاه‌های قرآنی تشکیل شود تا در آن کمیته شاهد تقسیم وظایف دستگاه‌ها باشیم.

قره شیخلومهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به ضرورت توجه به خانواده شهدا به ویژه شهدای قرآنی، اظهار کرد: ضرورت توجه به خانواده شهدا جزء وظایف همه ماست و این امر حداقل کاری ‌است که ما می‌توانیم نسبت به این خانواده‌ها ادای احترام کنیم. باید هر‌ازچند گاهی به این خانواده‌ها سر بزنیم و ادای احترام کنیم و حتی به دلجویی از خانواد‌‌ه‌هایشان بپردازیم. بسیاری از این خانواده‌ها در قید حیات نیستند. ما به مرور زمان آنها را از دست می‌دهیم؛ بنابراین وظیفه ماست که در این راستا گام برداریم.

وی افزود: بنظر می‌رسد باید برای دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت بگیرد و در این برنامه‌ها همه باید کمک کنیم تا کار دقیق‌تر و با کیفیت‌تر صورت بگیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ و همکارانشان که در این امر قدم برداشته‌اند، فرصتی در اختیار دستگاه‌های دیگر هم بگذارند تا همه در این دیدار حضور و مشارکت داشته باشند؛ چراکه هر کس به اندازه خودش مسئول است تا  در این حوزه کمک‌حال دوستان باشد.

وی بیان کرد: قطعا دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی مفید خواهد بود؛ چراکه این دیدارها یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و البته زنده نگهداشتن تکریم خانواده شهدا، وظیفه همه ماست و این امر، بسیار مؤثر و تأثیرگذار است که باید انجام شود و همه ما به سهم خودمان در این امر وظیفه داریم تا به پربار بودن آن کمک کنیم.

قره‌شیخلو در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا جامعه قرآنی، استقبال کمی از این دیدارها دارند، گفت: این کار نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است؛ چراکه دستگاه‌ها و جامعه قرآنی گرفتاری‌های خاص خود را دارند. به نظرم این انتظار که هرجلسه همه اعضای جامعه قرآنی باشند، معقول نیست، اما می‌توان تقسیم‌بندی کرد و از قبل برنامه‌ریزی کرد تا در هر دیدار حداقل دو تا سه مسئول قرآنی حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر از قبل برنامه‌ریزی داشته باشند، بنده به عنوان یک عضوجامعه قرآنی می‌توانم بدانم که هر دوماه یکبار باید در این دیدارها حضور یابم و برنامه‌هایم را از قبل تنظیم می‌کنم تا حتما بتوانم در روز موعد در جلسه حاضر باشم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: اگر دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآنی، با برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی‌ها دقیق‌تر و زودتر انجام شود، مؤثرتر خواهد بود. به هرحال همه علاقه‌مند به حضور و مشارکت در این جلسات هستند اما از طرفی هم درگیر مشغله‌هایشان هستند. بسیاری از مسئولان قرآنی جلسات داخلی و استانی خود را دارند و دائما در رفت‌وآمد هستند وبهتر است که زودتر با آنها هماهنگی لازم انجام شود تا این مسئولان در برنامه حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: به مسئولان این دیدارها پیشنهاد می‌کنم برای این امر کمیته کوچکی را تشکیل دهند تا در این کمیته همه اعضای مختلف دستگاه‌های قرآنی حضور داشته باشند تا در آن کمیته تقسیم وظایف انجام شود. برای مثال در آن کمیته مشخص شود که سازمان دارالقرآن چه وظایفی دارد و دستگاه دیگر چه اقداماتی را باید انجام دهد. این امر می‌تواند به پربارتر شدن جلسات کمک شایانی کند.

قره‌شیخلو اظهار کرد: بسیار علاقه‌مندم در جلسات هفتگی دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآنی حضور داشته باشم، اما از آنجا که معمولا چهارشنبه‌ها درگیر برنامه‌های استانی هستم، چندین‌بار پیشنهاد کرده‌ام که روز این دیدارها از چهارشنبه به روز دیگری تغییر کند تا بتوانم در این جلسات حضور داشته باشم.

وی افزود: ما معمولا هر هفته در این دیدارها نماینده‌ای از سازمان دارالقرآن داریم اما اگر این کمیته تشکیل شود، شاید دیدارها با حضور مسئولان قرآنی بیشتری به صورت منظم و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha