حمایت از موسسات قرآنی به بخشنامه و تفاهم‌نامه خلاصه می‌شود
کد خبر: 3732009
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

حمایت از موسسات قرآنی به بخشنامه و تفاهم‌نامه خلاصه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه قرآنی ریحانة نبی کرج با تاکید بر اینکه اکثر موسسات قرآنی البرز با مشکل پرداخت مالیات و عدم حمایت‌های بیمه‌ای مواجه هستند، گفت: حمایت مسئولان از موسسات قرآنی تنها به بخشنامه و تفاهم‌نامه خلاصه می‌شود.

حمایت از موسسات قرآنی به بخشنامه و تفاهم‌نامه خلاصه می‌شود

مریم دهقان در گفت وگو با ایکنا از البرز با گلایه از اینکه وعده‌های حمایتی مسئولان از موسسات قرآنی اغلب عملی نمی‌شود، اظهارکرد: مسیر فعالیت موسسات قرآنی نه تنها در البرز بلکه در همه جای کشور مسیر سنگلاخ و دشواری است. موانع زیادی پیش‌روی موسسات قرآنی است و با کوچک‌ترین مشکلی می‌خواهند مجوز فعالیت را باطل کنند.
وی افزود: بیشتر موسسات قرآنی درآمد چندانی ندارند و بیشتر با هدف ترویج رفتار و فرهنگ قرآنی و به واسطه روحیه جهادی مدیران خود سرپا مانده‌اند.
وی با بیان اینکه ماهیت موسسات قرآنی با یک آموزشگاه و یا مرکز خصوصی فرق دارد، گفت: باید مبالغی که از قرآن‌آموزان در موسسات قرانی دریافت می‌شود به گونه‌ای باشد که هم کارگری که حقوق وزارت کاری می‌گیرد بتواند فرزند خود را برای آموزش ثبت‌نام کند و هم قشر مرفه بتواند از خدمات این موسسات بهره‌مند شوند در صورتی که دیگر مراکز آموزشی به هیچ وجه به این مسائل توجه نمی‌کنند و کسب سود مادی اولویت اول آن‌ها است.
دهقان گفت: با این اوصاف موسسات قرآنی از کمترین حمایتی برخوردارند و حمایت‌های مسئولان از آن‌ها اغلب در حرف و بخشنامه و تفاهم‌نامه خلاصه می‌شود و اکثر موسسات قرآنی استان با مشکل پرداخت مالیات و عدم حمایت‌های بیمه‌ای مواجه هستند.
مدیر موسسه قرآنی ریحانة نبی ادامه داد: مدیران موسسات قرآنی حتی در دریافت تسهیلات بانکی برای گسترش فعالیت‌های خود نیز با مشکل مواجهند و ناچارند وام هایی با بهره بالا دریافت‌کنند.
وی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی که بیمه فعالان قرآنی را قبول ندارد و اداره مالیات نیز به بهانه این‌که هنوز بخشنامه معافیت مالیاتی موسسات قرآنی ابلاغ نشده به شکل وشیوه گذشته مالیات می‌گیرد.
این مدیر موسسه قرآنی ادامه داد: اعتباری وزارت ارشاد در ازای قرآن‌آموزانی که در مسابقات قرآن و عترت قبول می‌شوند هم آنقدر کم است که تخصیص یا عدم تخصیص آن تاثیری در حل مشکلات این مجموعه‌ها ندارد.
دهقان اضافه کرد: تلاش ارشاد برای رایگان کردن هزینه‌های آب، برق و گاز موسسات هم نتیجه کاملی نداشته چون وقتی به ادارات خدمات رسان مراجعه می‌کنیم و می‌گوییم طبق بخشنامه ما نباید هزینه ای پرداخت کنیم می‌گویند رایگان بودن هزینه ها تا میزان مصرف مشخصی است و بیشتر از آن باید هزینه‌ها را پرداخت کنید.
مدیر موسسه قرآنی ریحانة نبی گفت: با توجه به اینکه موسسات قرآنی درآمد چندانی ندارند باید مسئولان مربوطه حمایت بیشتری داشته باشند تا این مجموعه ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند وگرنه تا چند سال آینده بسیاری از آن‌ها ناچار به تعطیلی هستند.
دهقان اظهار کرد: در مجموع عمده مراکزی که به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند از لحاظ مالی خروجی قابل توجهی ندارند و نتیجه فعالیت‌هایشان بیشتر در ابعاد انسانی و اجتماعی نمود پیدا می‌کند به همین دلیل این مجموعه ها سزاوار توجه و حمایت بیشتری برای ادامه حیات هستند.
این مدیر موسسه قرآنی گفت: بدون شک در جامعه‌ای فرهنگ و منش قرآنی رواج داشته باشد جرم و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و مردم بر اساس اصول و آموزه‌های دینی مناسبات خود را شکل می‌دهند و جامعه در مسیر سلامت سیر توسعه و پیشرفت را طی می‌کند.
انتهای پیام./

 

captcha