حذف منیت‌ها و مرزها موجبات توسعه قرآن در جامعه را فراهم می‌کند
کد خبر: 3728010
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

حذف منیت‌ها و مرزها موجبات توسعه قرآن در جامعه را فراهم می‌کند

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: برای توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی ما باید تمام مرزها و منیت‌ها را به خاطر حضور قرآن برداریم تا بتوان کاری در خور شأن قرآن را در سطح استان اجرا کنیم.

حذف منیت‌ها و مرزها موجبات توسعه قرآن در جامعه را فراهم می‌کند

به گزارش ایکنا از کردستان، ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در دوره دانش افزایی مهارت های مدیریتی مدر دیران موسسات قرآنی استان که امروز، 15 تیرماه در مجتمع نور مریوان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها امری مهم برای ارتقای دانش‌افزایی مدیران مؤسسات قرآنی است که باید بیشترین استفاده را از این دوره‌ها برد.
وی افزود: تمام فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف با نیت خدمت در راه خدا و به قرآن کار انجام می‌دهند در این راستا با الگوگیری از پیامبر(ص) باید تمام سختی‌ها و مشکلات راه را با جان و دل خریدار باشند.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: هدف اصلی از این گردهمایی و دور آموزشی استفاده از تجربیات و راهکارهای همدیگر و استفاده از این تجربیات برای موفقیت هر چه بهتر فعالیت مؤسسات است.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان یک اتحادیه غنی از نظر کادر، مؤسسات قرآنی و امکانات است، بیان کرد: تمام امکانات سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار اتحادیه مؤسسات قرآنی قرار دارد و سازمان تبلیغات اسلامی مرز بین اتحادیه مؤسسات قرآنی و سازمان را برداشته ایم و همین برنامه در اداره اوقاف هم اجرا شئه است.
علیپور عنوان کرد: برای توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی ما باید تمام مرزها و منیت ها را به خاطر حضور قرآن برداریم تا بتوان کاری در خور شأن قرآن را در سطح استان اجرا کنیم.
وی با اشاره به واگذاری طرح های قرآنی از سوی ادارات و نهادها به مؤسسات قرآنی اعلام کرد: مدیران مؤسسات قرآنی برای تسلط بیشتر بر طرح‌ها باید اساسنامه و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های طرح ها را مطالعه کنند.
رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی بیان کرد: مؤسسات قرآنی باید فعالیت‌های خود را منظم‌تر و در قالب یک برنامه منسجم هفتگی ارائه کنند تا بتوانیم همکاری بیشتر با آن‌ها داشته باشیم.
وی با اشاره به شیوه نامه جدید در برگزاری دوره های تربیت معلم گفت: دوره‌های تربیت معلم قرآن به صورت تخصصی برگزار می‌شود و براساس تخصص مؤسسات برگزاری این دوره‌ها به آن‌ها واگذار خواهد شد.
علیپور در پایان یادآور شد: دوره تخصصی تربیت داور قرآن در روزهای 28 و 29 تیرماه در مجمتع نور استان با حضور استاد حسن یاراحمدی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره آموزشی اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha