وجود تبعیض بین گروه‌های تواشیح‎/ آثار ضعیف و لابی‌های قوی
کد خبر: 3722872
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

وجود تبعیض بین گروه‌های تواشیح‎/ آثار ضعیف و لابی‌های قوی

گروه فعالیت‌های قرآنی - سرپرست گروه تواشیح معراج مشهد با بیان اینکه برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها میان گروه‌های تواشیح‌خوانی تبعیض قائل می‌شوند، گفت: برخی از گروه‌های تواشیح کارهای ضعیفی دارند اما چون در ارگان و سازمان خاصی آشنا دارند از آنان حمایت می‌شود؛ برای برقراری عدالت باید تبعیض میان گروه‌های تواشیح‌خوانی از بین برود.

 تبعیض میان گروه‌های تواشیح‎خوانی باید از بین برود

علی جاودانی، سرپرست گروه تواشیح معراج مشهد در گفت‌‎وگو با ایکنا از خراسان رضوی، عنوان کرد: حدود 10 سال پیش این گروه تشکیل شد و با گذشت زمان به تدریج افراد دیگر هم اضافه شدند و به من در جهت پیشبرد اهداف گروه تواشیح یار رساندند و در حال حاضر هفت عضو ثابت در گروه تواشیح معراج مشهد وجود دارد.

تواشیح با سرود متفاوت است

وی در رابطه با تفاوت میان سرود و تواشیح، گفت: تواشیح مانند سرود نیست که طبق یک یا چند نت خاص متن خوانده شود، زیر صدا در تواشیح با صدای خود اعضا اجرا می‌شود، تفاوت دیگر آن این است که جنس صدا در گروه سرود باید یک جنس باشد اما در اکثر مواقع جنس صدای هریک از اعضا تواشیح‌خوان متفاوت است.
جاودانی افزود: لازمه تواشیح‌خوان شدن قاری یا مداح بودن نیست و شاید تنها این امر در قسمت وقف آیات به شخص کمک کند اما افراد زیادی از این قشر وارد تواشیح‎خوانی شدند اما به دلیل تفاوت عرصه تواشیح با حرفه خودشان نتوانستند ادامه بدهند.
سرپرست گروه تواشیح معراج مشهد با بیان اینکه در ابتدا برای آشنایی با این عرصه کار سایر گروه‌های تواشیح را رصد می‌کردیم، ابراز کرد: در ابتدا به صورت تقلیدی از آنان خواندن را آغاز کردیم و به تدریج حرفه‌ای شدیم.
وی با اشاره به اینکه گروه معراج تا به حال در مسابقات تواشیح‌خوانی شرکت نکرده است، تشریح کرد: تا به حال اعضا گروه به فکر شرکت در رقابت‌ها نبودند اما تصمیم داریم در سال جاری وارد عرصه مسابقات شویم.

تبعیض میان گروه‌های تواشیح‎خوانی باید از بین برود
جاودانی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های اطراف اجراهای زیادی داشتیم، تصریح کرد: در شهرستان تایباد در میان گروه‌های شیعه و سنی اجرا داشتیم که استقبال بی‌نظیر بود، البته تا به حال کشورهای خارجی نیز از ما دعوت کردند اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نتوانستیم برای اجرا به خارج کشور برویم.
سرپرست گروه تواشیح معراج مشهد در پایان با بیان اینکه برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها میان گروه‌های تواشیح‌خوانی تبعیض قائل می‌شوند، گفت: برخی از گروه‌های تواشیح کارهای ضعیفی دارند اما چون در ارگان و سازمان خاصی آشنا دارند از آنان حمایت می‌شود، برای برقراری عدالت باید تبعیض میان گروه‌های تواشیح‌خوانی از بین برود.

انتهای پیام

captcha