حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن با سبک و سیاقی جدید
کد خبر: 3719050
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
مسیب‌زاده بیان کرد:

حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن با سبک و سیاقی جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با سبک و سیاق جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده که طی آن از تمامی ظرفیت‌های قرآنی دانش‌آموزی خود استفاده کرده است.

حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن با سبک و سیاقی جدید

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن بازدید از غرفه ایکنا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی(ره) تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با فعالیت‌های گسترده قرآنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که در این ماه مبارک، ماه بهار قرآن توفیق حاصل شد که در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) باشیم و بتوانیم این ایام ارزشمند را از نزدیک درک کنیم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با سیزده و نیم میلیون دانش‌آموز و نزدیک به یک و نیم میلیون فرهنگی فرهیخته و بیست و شش میلیون اولیای دانش‌آموزان، یک مخاطب چهل میلیونی مستقیم را به فرموده مقام معظم رهبری دارد و هر کاری که برای این قشر انجام شود، یک کار سرمایه‌گذرای و اثربخش است.
وی افزود: اگر محور تحول را نیروی انسانی درنظر بگیریم، محور تحول کشور وزارت آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش پویا و فعالی داشته باشیم، قطعا کشور فعال و پویایی خواهیم داشت. از این جهت آموزش و پرورش نیز به عنوان وظیفه یک بسته فرهنگی ویژه مدارس را در رابطه با اجرای محافل انس با قرآن، برگزاری جلسات جزءخوانی، برگزاری نمایش‌ها و مسابقات ویژه قرآنی ارائه کرده است. همچنین، امسال بهار قرآن را در فصل امتحانات داریم و دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های ارزشمند دینی و قرآنی، فصل امتحانات خود را نیز سپری می‌کنند.
مسیب‌زاده تصریح کرد: یک از کارهای ویژه‌ای نیز که امسال انجام گرفته این است که ما در کنار دیگر فعالیت‌های قرآنی، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با یک سبک و سیاق جدیدی حضور پیدا کرده‌ایم که در قالب این سبک جدید از تمامی ظرفیت‌های آموزشی و پرورشی اعم از دانش‌آموزان در سمپاد، استعدادهای درخشان، عشایر، استثنایی و نابینایان، مرکز دارالقرآن، مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی که ششمین دوره آن نیز ظرف دو سال آینده انجام خواهد شد و همچنین، بخش‌های مختلف کتاب‌های درسی و مؤلفان این‌ کتاب‌ها استفاده شده است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین، در کنار این اقدامات، چهار طرح محوری را نیز در مدارس کشور به جد دنبال می‌کنیم که مورد حمایت و تأکید وزیر آموزش و پرورش است. طرح امام‌شناسی یا مصباح‌الهدی، سیره و روش ائمه اطهار(ع) به‌عنوان بهترین الگوهای سبک زندگی اسلامی که در این رابطه نزدیک به هفتاد عنوان کتاب تولید شده و بیش از شش میلیون نسخه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین، طرح حفظ موضوعی آیات الهی در کنار حفظ ترتیبی از دیگر فعالیت‌های ما است. بحث فعالیت‌های ویژه مراکز دارالقرآن ما در ترم‌های اول و دوم و ترم فشرده تابستانی و نیز اجرایی شدن طرح جامع نماز(سند جامع نماز) در مدارس کشور، ساعت ویژه زنگ نماز و فعالیت‌های مختلف نماز جماعت که از اوجب واجبات ما در کنار دیگر طرح‌ها و فعالیت‌ها است نیز از جمله فعالیت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش در این زمینه است.

انتهای پیام

captcha