برپایی همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در تونس
کد خبر: 3711263
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

برپایی همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در تونس

گروه بین‌الملل ـ همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها به خاطر مقابله با تندروی و تروریسم» با حضور نمایندگان ادیان آسمانی در شهر «جربه» تونس در حال برگزاری است.

برپایی همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها در تونس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید؛ این همایش از دیروز(13 اردیبهشت‌ماه) و با حضور نمایندگی از ادیان آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت آغاز شده و فعالیت‌های آن تا امروز ادامه دارد.

یوسف شاهد، نخست‌وزیر تونس ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: پیام ما به جهانیان این است که هیچ تناقضی میان اسلام، آزادی و دموکراسی وجود ندارد.

وي با اشاره به این که کشور تونس به‌عنوان سرزمین صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز باقی خواهند ماند، گفت: جنگ علیه تروریسم عمدتا فکری است، و این امر نیازمند یکپارچه‌شدن تمامی نیت‌های صادقانه میان ادیان، ملت‌ها و تمدن‌ها است.

در پایان این همايش، توصیه‌هایی در زمینه رویکرد تونس در مقابله با تروریسم، سهم رسانه در ترویج فرهنگ گفت‌وگو میان ادیان و تمدن‌ها و سازکارهای حفاظت در برابر تروریسم از طریق فضای مجازی ارائه خواهد شد.

یادآوری می‌شود، شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم تونس و اسقف کلیسای جامع این کشور، خاخام ارشد یهودیان تونس از جمله سخنرانان امروز این همایش هستند.

انتهای پیام

captcha