گفت‌وگو؛ گامی در راستای تقویت صمیمیت بین افراد خانواده‌
کد خبر: 3709342
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

گفت‌وگو؛ گامی در راستای تقویت صمیمیت بین افراد خانواده‌

گروه اجتماعی ـ معاون مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان سست شدن بنیان خانواده، طلاق عاطفی زوجین، تنوع‌طلبی عاطفی و جنسی و شکاف بین نسل‌ها را اثرات مخرب گسترش لجام گسیخته فضای مجازی در خانواده‌ها دانست و گفت: مهارت گفت‌وگو یکی‌از مواردی است که صمیمیت افراد خانواده‌ها را بیشتر می‌کند و فاصله‌ها را کم می‌کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، روح‌انگیز جهان‌افروز، معاون مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان چهارشنبه، پنجم اردیبهشت در جلسه بررسی آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر خانواده که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار لرستان برگزار شد، به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد»، اشاره کرد و گفت: فضای مجازی را نفی نمی‌کنیم و اگر این فضا مدیریت شود می‌تواند مفید و توان‌افزا باشد ولی اگر مدیریت نشود مخرب و آسیب‌زا است.
وی به گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: ورود شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها به‌حدی زیاد است که اعضای خانواده‌ها ساعت‌های متمادی در کنار هم هستند ولی هیچ‌گونه ارتباط کلامی با هم ندارند و این باعث دور شدن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر می‌شود.
جهان‌افروز سست شدن بنیان خانواده، طلاق عاطفی زوجین، تنوع‌طلبی عاطفی و جنسی و شکاف بین نسل‌ها را اثرات مخرب گسترش لجام گسیخته فضای مجازی در خانواده‌ها دانست و گفت: مهارت گفت‌وگو یکی‌از مواردی است که صمیمیت افراد خانواده‌ها را بیشتر می‌کند و فاصله‌ها را کم می‌کند.
وی در پایان به تاثیرگذار بودن محیط خانواده و محیط بیرون و گروه هم‌سالان در تربیت فرزند اشاره و تصریح کرد: خانواده‌ها باید در کنار فرزندان خود باشند و با آن‌ها رابطه صمیمی داشته باشند چراکه در غیر این‌صورت فرزندان به سمت بیرون و گروه هم‌سالان سوق داده می‌شوند و از خانواده ها دور می‌شوند.

انتهای پیام

captcha