بزرگترین آرزویم کمک به جوانان برای حفظ قرآن است
کد خبر: 3709192
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
حافظ روشندل عراقی عنوان کرد:

بزرگترین آرزویم کمک به جوانان برای حفظ قرآن است

گروه بین‌الملل ــ «حسین محمد شلال» حافظ قرآن روشندل 25 ساله عراقی اظهار کرد: بزرگ‌ترین آرزویم این است که بتوانم به نوجوانان و جوانان کشورم در حفظ قرآن کمک کنم.

 بزرگترین آرزویم کمک به جوانان برای حفظ قرآن است

«حسین محمد شلال» نماینده کشور عراق در رشته حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: احساسات من الان و بعد از حفظ قرآن قابل وصف نیست. کسی که قرآن را حفظ نکرده و در سینه ندارد مانند خانه‌ای ویران است چون وقتی قرآن را حفظ می‌کنیم قلب و روح ما با آباد و زنده می‌شود و من واقعا نمی‌توانم احساساتم را به عنوان یک حافظ قرآن توصیف کنم.

وی درباره نحوه حفظش تأکید کرد: تقریبا در سال2005 قرآن را در خانه و در مدت 4 سال حفظ کردم و شیوه حفظم یک روش واقعا ساده بود به این صورت که هر آیه را چندبار می‌شنیدم تا قرائتش را یاد بگیرم و بعد سراغ آیه بعدی می‌رفتم و همینطور تا انتهای صفحه.

این حافظ روشندل عراقی درباره مشوقش در امر حفظ قرآن گفت: مادرم مشوقم کرد اما انگیزه ابتدایی من برای حفظ قرآن حدیث پیامبر (ص) بود که فرمودند: «إن القرآن هو خیر الدنیا و الآخرة»

وی در خصوص مسابقات قرآنی که تا کنون شرکت کرده است، اظهار کرد: در بیشتر مسابقات منطقه‌ای و محلی عراق شرکت کردم. در دو مسابقه محلی بغداد رتبه دوم و سوم را کسب کردم و در مسابقات کربلا که در سه رشته حفظ و تفسیر و قرائت بود نیز حائز رتبه نخست شدم و این دومین باری است که در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنم، سال گذشه نیز در مسابقات ایران شرکت کرده بودم و رتبه سوم را کسب کردم.

حسین محمد شلال در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل نابینایی‌ مشکلاتی در امر حفظ داشته یا خیر گفت: بله، مشکلاتی بود اما وقتی وارد این حیطه شدم و حفظم را کامل کردم با قاریان و حافظان زیادی آشنا و دوست شدم و جامعه ما الأن به نابینایان در امر حفظ کمک می‌کند.

وی درباره بزرگ‌ترین آرزویش گفت: آرزو دارم که به نوجوانان و جوانان منطقه‌مان در امر حفظ کمک کنم. الأن قرآن تدریس نمی‌کنم چون فکر می‌کنم هنوز در سطح مبتدی هستم اما در آینده نزدیک انشاءالله به این کار خواهم پرداخت.

انتهای پیام

captcha