ابوالفضل؛ نوزاد بی‌دست نورآبادی چشم انتظار حمایت خیّرین و مسئولان
کد خبر: 3704357
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

ابوالفضل؛ نوزاد بی‌دست نورآبادی چشم انتظار حمایت خیّرین و مسئولان

گروه اجتماعی ـ ابوالفضل نوزاد شش ماهه‌ نورآبادی است که بدون دست از مادر متولد شد و اکنون دست یاری به‌سوی خیران و مسئولان پزشکی برای پیوند دستانش دراز می‌کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، مسافت ۱۴۰ کیلومتر را طی کردم تا مهمان کودکی شوم که گرچه زبان گویایی ندارد ولی چشمان منتظری دارد که بیش‌از شش ماه چشم به راه یک رای است، رای نظام پزشکی تا ببیند قربانی قصور پزشکی شده یا غفلت والدینش.
ابوالفضل نوزادی است که بعد از دو سال به لیلا و صابر عطا می‌شود ‌لیلا محمدی و صابر عبدی مانند دیگر والدین مراقبت‌های ویژه خو درا برای دوران بارداری فرزند زندگی‌شان انجام می‌دهند، دورانی که برای اولین فرزند بسیار شیرین است.... لیلا تحت نظر بهداشت تمامی داروها، دستورات لازم و سونوگرافی‌ها را انجام می‌دهد.در هر دو سونوگرافی که یکی در ۱۷ هفتگی و دیگری در ۳۳ هفتگی به دستور پزشک انجام می‌شود نوید یک فرزند سالم !پسر !با ضربان قلب طبیعی به خانواده ابوالفضل داده می‌شود.
به گفته مادربزرگ ابوالفضل، بعد از سونوگرافی و گرفتن تاییدیه سلامت و مشخص شدن جنسیت جنین ، محله را شیرینی می‌دهند..... روز موعود در ایام محرم سال گذشته فرا می‌رسد و لیلا راهی بیمارستان می‌شود.وی می‌گوید از اتاق عمل که به هوش آمدم بچه را که دستم دادن مجدد از هوش رفتم .......او می‌گوید چشمانم که به جمال فرزند باز شد و او را درآغوشم گذاشتن! دنبال دستانش می‌گشتم که بگیرم وقتی دیدم نیست ... مجدد از هوش رفتم.

ابوالفضل؛ نوزاد بی‌دست نورآبادی چشم انتظار حمایت خیّرین و مسئولان

صابر می‌گوید در ابتدا تحمل این مصیبت برایمان سخت بود ولی به هر حال مشیت الهی را پذیرفتیم. لیلا بر قصور پزشکی تاکید می‌کند و می‌گوید به‌دنبال ماجرا هستیم تا اگر قصوری هست قانونی برخورد شود تا دیگر هیچ مادری مثل من فرزند خود را در آغوش نگیرد....از طرف دیگر پزشکان صحبت از آمیلیا داشتند.آمیلیا یک نوع بیماری است که در اثر مصرف داروهای تراتوژن ایجاد می‌شود...خلاصه بیش‌از  ماه است که از این قضیه می‌گذره و لیلا و صابر پیگیر حق و حقوق فرزندشان اما.....صابر می‌گوید به‌رغم تنگدستی و مشکلات مالی و مسافت راه به‌طور دائم پیگیر ماجرا هستیم ولی گویا مسئولان دوست ندارند قضیه پیگیری شود.
مادر صابر که به وضع مالی شوهرش اشاره می‌کنه می‌گوید به بهزیستی هم پناه آوردیم ولی کمکی ندیدیم .شیر خشک ابوالفضل را به سختی با پول کارگری فراهم کردیم تا اورا به غذا خوردن برسانیم .....لیلا که هزینه رفت و آمدهای پیگیری ماجرا را هم بسیار برای زندگی‌اش غیرقابل تحمل می‌داند، می‎گوید: چندین بار است که پیگیر می‌شیم ولی گویا پرونده ابوالفضل را گم کردن و جواب سربالا می‌دهند و ما می‌دانیم که بالاخره همین کم‌دستی و بی‌کسی ما را محکوم می‌کند و برگه برنده با آن‌ها می‌افتد.
لیلا که با نگاه به لبخند پسرش، آقا ابوالفضل به دنیا لبخند می‌زند می‌گوید پزشکی که مسئول سونوگرافی من بوده قبلاً سمت بالایی در نظام پزشکی استان داشته ... همین تاخیر در جواب‌دهی ...باعث می‌شود ما را ناامید کند .... وگرنه مگر می‌شود شش ماه تمام یک ماجرای مهم !!!! توسط مسئولان پیگیری نشود.
یکی‌از اقوام ابوالفضل صحبت‌های امیدوارکننده داشت و گفت با یکی دو پزشک از تهران و اصفهان مشورت کرده‌ایم و گفتند راه پیوند برای این کوچولو وجود دارد ولی به‌شرطی که در همین سن نوزادی انجام بشود. ...وی که به وضعیت بد مالی والدین ابوالفضل اشاره می‌کند می‌گوید بیش از ۲۰۰ میلیون تخمین زدن برای هردست ابوالفضل .... ولی چشم ما به مردم همیشه خیره و به مسئولان که هرچه زودتر حق ابوالفضل رو پیگیری کنند.
حالا امروز .. ابوالفضل گرچه دودست نداره ولی یک دست یاری دارد که به‌سوی خیران و مسئولان دراز می‌کنه .......شاید هزینه خسارت قصور بخشی از مشکلات ابوالفضل را حل کند.

منبع: خبرگزاری صدا وسیمای لرستان

captcha