رقابت‌های بین‌المللی قرآن حوزه مقاومت در دست بررسی
کد خبر: 3700953
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
انجم‌شعاع بیان کرد:

رقابت‌های بین‌المللی قرآن حوزه مقاومت در دست بررسی

گروه مسابقات ــ مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات قرآن از تصویب کلیات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن حوزه مقاومت خبر داده و در مورد شرایط سنی مسابقات سراسری قرآن گفت: با توجه به اعتراضات صورت گرفته در این زمینه، جلسه مربوط به بررسی این اعتراضات برگزار می‌شود.

محمد انجم شعاع

محمد انجم‌شعاع، مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فراخوانی که در گذشته از سوی این کمیته برای دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان در مورد مسابقات قرآن منتشر شده بود، گفت: بعد از این فراخوان شاهد نظرات، پیشنهادات و بعضاً اعتراضاتی به مسابقات قرآن بودیم.
وی افزود: در همین راستا حجم و فراوانی میزان اعتراضات به تعیین حداکثر سن برای شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم و در نظر گرفتن شرایط سنی خاص در هفته‌های پایانی سال بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.
مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم افزود: از این حیث و با توجه به فراوانی این اعتراضات، موضوع در دستور کار شورای معین و کمیته نظارت قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه سابقه این موضوع در پنج سال گذشته به جهت حضور افراد بالای 40 سال در دست بررسی است، عنوان کرد: نظر به اینکه دوستان ما در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مدعی هستند که این موضوع جزء ضوابط دیرینه سازمان اوقاف بوده است و در چند سال اخیر به آن پافشاری نشده، لذا این سابقه نیز در حال بررسی است تا در نهایت کمیته نظارت با کار کارشناسی این موضوع را در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار داده و نتیجه این اعتراضات را اعلام کند.
انجم‌شعاع با تأکید به این موضوع که در کنار نقدها و اعتراضات به مسابقات قرآن، شاهد پیشنهادات سازنده‌ای نیز هستیم، تصریح کرد: یک مورد از این پیشنهادات مربوط به پیشنهاد آقای «شجاع زویدات» است. ایشان پیشنهاد داده که جهت حفظ آمادگی قاریان و حافظانی که در سال‌های گذشته حائز رتبه در مسابقات قرآن شده‌‌اند، مجدد اجازه حضور در مسابقات به آنها داده شود. در این مورد نیز نظرسنجی از اساتید و متسابقان سنوات قبل انجام شده و تجمیع این نظرات در هفته‌های آغازین سال 97 اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم همچنین به پیشنهاد «ولی‌الله پوراحمدی» اشاره و اظهار کرد: این پیشکسوت قرآنی نیز پیشنهاد راه‌اندازی مسابقات بین‌المللی قرآن جانبازان را ارائه داده است که البته فراتر از پیشنهاد ایشان کلیات مسابقات قرآن حوزه مقاومت در کمیته نظارت و ارزیابی مسابقات مورد بررسی قرار گرفته است. نظر کمیته در این موضوع مثبت اعلام شد و کلیات آن فراتر از یک قشر خاصی از رزمندگان که جانبازان هستند، در ستاد تصویب شده است.
وی در پایان اذعان کرد: مراحل اجرایی این مسابقات در سال جاری انجام می‌شود و امیدواریم به زودی در حوزه مقاومت با همت دستگاه‌های ذی‌ربط و سازمان اوقاف و امور خیریه این مسابقات اجرایی شود. کلیات این مسابقات قطعی شده اما زمان‌بندی و جزئیات دیگر آن هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام

captcha