آغاز رسمی پخش 24 ساعته برنامه‌های صداوسیمای لرستان
کد خبر: 3689934
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

آغاز رسمی پخش 24 ساعته برنامه‌های صداوسیمای لرستان

گروه فرهنگی: پخش برنامه‌های صداوسیمای مرکز لرستان با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه ملی 24 ساعته شد و هم‌زمان با 24 ساعته شدن برنامه‌های شبکه استانی افلاک یک‌صد پروژه هم در حوزه رسانه به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: این پروژها شامل10 طرح در حوزه فنی، 40 طرح در بخش پوشش برنامه‌های رادیویی شبکه‌های مختلف، 41 سامانه دیجیتال، چند طرح تاسیساتی، دو طرح صدا و تصویر وسیگنال‌رسانی است که برای اجرای آنها از محل منابع ملی و استانی پنج میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.
بازوند افزود: با 24 ساعته شدن پخش برنامه‌های صدا و سیمای مرکزلرستان حدود 94 درصد مردم این استان از این پس برنامه‌های 18 شبکه تلویزیونی و 19 شبکه رادیویی را با پوشش دیجیتال و با کیفیت بالا مشاهده خواهند کرد.
وی گفت: برای تکمیل 100 پروژه رسانه‌ای شبکه افلاک 4 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان صدا وسیما و 700 میلیون تومان هم از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

آغاز رسمی پخش 24 ساعته برنامه‌های صداوسیمای لرستان

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان افزود: از مجموع 275 ایستگاه تلویزیونی موجود دراستان 67 ایستگاه صدردرصد دیجیتال شده و برای دیجیتالی کردن بقیه ایستگاه‌ها که 6 درصد جمعیت باقی مانده لرستان را هم پوشش دیجیتالی بدهیم نیازمند مساعدت وهمکاری مسئولان سازمان و استان هستیم.
وی افزود: هم اکنون رادیو لرستان 39 درصد مخاطب و سیمای شبکه افلاک هم در آخرین نظر سنجی‌ها 75 درصد مخاطب دارند که 90 درصد این مخاطبان از برنامه‌های پخش شده از شبکه افلاک رضایت دارند.
علی‌دادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی نیز در این آیین به نقشه رسانه در توسعه فرهنگی، اقتصادی واجتماعی پرداخت و گفت: مقابله با 260 رسانه معاند نظام جمهوری اسلامی بیانگر توانمندی همکاران و نیز ظرفیت عظیم رسانه ملی برای مقابله با تهدیدات رسانه ای بیگانگان است.
وی با برشمردن دستاوردهای انقلاب در حوزه رسانه افزود: با تکیه بر توان داخلی و تنها با کمک کارشناسان حوزه‌های مختلف رسانه توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌های گذشته در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را جبران کنیم درحالی‌که تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌های رسانه‌ای بوده‌ایم.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ادامه داد: آمادگی داریم با همکاری مسئولان استانی به‌ویژه استاندار لرستان زمینه پیشرفت بیش از پیش شبکه استانی افلاک رافراهم کنیم.
فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌‎های سازمان صداوسیما نیز با مقایسه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبل و بعد از انقلاب، گفت: 20 سال پیش تنها 3 شبکه در کشور فعالیت داشت اما هم‌اکنون دراین حوزه چنان گامهایی برداشته شده که قابل قیاس با گذشته هم از نظر کیفی وهم از نظر کمی نیست.
وی به ظرفیت‌های شبکه افلاک در زمینه‌های مستند و انیمیشن اشاره کرد و افزود: لرستان هم‌اکنون قطب پنجم انیمیشن کشور است در بین مراکز استانی سازمان صدا وسیما از نظر رضایت‌مندی مخاطبان جایگاه چهارم و از حیث تعداد مخاطبان جایگاه هفتم را در کشوردارد.
وی همچنین قول داد برای تولیدات جدید در صداوسیمای مرکز لرستان هر قدر امکان داشته باشد از منابع متمرکز رسانه ملی کمک کند.

captcha