فضای مجازی باید مدیریت شود
کد خبر: 3684127
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

فضای مجازی باید مدیریت شود

گروه فرهنگی: امام جمعه چالوس گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود و با تشکیل شورای فضای مجازی آسیب‌ها و بداخلاقی‌هایی که در حال رخ دادن است کنترل و مدیریت شده تا احترام خبرنگار و رسانه حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از فارس از شهرستان نوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی راشدی‌نوری عصر دیروز یکم بهمن ماه در نشست خبری با محوریت فضاهای مجازی فرصت‌ها یا تهدید با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت فضای مجازی و دغدغه‌هایی که رهبری معظم انقلاب و همه خیرخواهان و دلسوزان و مسؤولان در مورد فرصت‌ها و تهدیدهایی که در فضای مجازی وجود دارد و سوء‌استفاده‌هایی که می‌شود، اظهار کرد: می‌توان از این ظرفیت برای مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اطلاع‌رسانی و اخبار استفاده درست کرد اما با مشکلاتی رو به رو است و در روزهای اخیر دغدغه‌هایی در زمینه مسائل امنیتی ایجاد شد و نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

وی افزود: ظرفیت‌هایی که در این عرصه برای اطلاع‌رسانی و تبدیل و تغییر فرهنگی وجود دارد ما را بر آن داشت تا در این زمینه موضوعاتی با اصحاب رسانه که پیشرو در استفاده از این فضاها هستند برای فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از این موقعیت برای مردم، در میان گذاشته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصتی برای اطلاع‌رسانی درست و آنی از مشکلات مردم به مسئولان تا برای پوشش و برطرف کردن مشکلات است، اظهار کرد: فضای مجازی ابزاری از تکنولوژی مدرن است و چالوس یکی از قطب‌های خبر و رسانه در استان مازندران است و اصحاب رسانه نقایص و مشکلات را بدون هرگونه مشکلی بازگو کرده و عملکرد صحیح را بدون نقیصه بازگو می‌کنند.

حجت الاسلام روحی افزود: گاهی معدود اشخاصی از این ابزار استفاده نادرست دارند و بداخلاقی‌هایی از سوی برخی برای رسیدن به مقاصدی استفاده می‌شود و اخیراً در فضای مجازی شاکله خدمات‌رسانی نظام را هدف قرار داده است.

وی تأکید کرد: باید با هوشمندی و اشراف به همه نقاط مثبت و منفی از آسیب‌هایی که در این حوزه وارد شده است خود را مبرا کنیم و در این زمینه تشکیل شورای فضای مجازی برای ساماندهی در شهرستان امری ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس، تصریح کرد: اینکه زمانی این شورای فضای مجازی می‌تواند موفق شود که خبرنگارانی که به طور رسمی کار خبرنگاری می‌کنند به این شورا کمک کنند.

وی عنوان کرد: می‌توانیم بستری را مهیا کنیم تا کانال‌هایی که با نگارش خبری فعال هستند به صورت رسمی‌تر رصد و در نتیجه آسیب‌ها کمتر شود.

حجت الاسلام روحی گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود و با تشکیل شورای فضای مجازی آسیب‌ها و بداخلاقی‌هایی که در حال رخ دادن است کنترل و مدیریت شده تا احترام خبرنگار و رسانه حفظ شود. 

فضای مجازی باید مدیریت شود

 

captcha