همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین نگاه قرآنی+عکس
کد خبر: 3684066
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
با حضور ایران آغاز شد؛

همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین نگاه قرآنی+عکس

گروه بین‌الملل: همایش«همه با هم برای تقویت صلح» با حضور رایزن فرهنگی کشورمان در داکار در شهر «تیئس» این کشور در حال برگزاری است.

همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین صلح از نگاه قرآن+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سنگال؛ این همایش از دیروز(30 دی‌ماه) در هتل «لات دیور» شهر «تیئس» سنگال آغاز شده است و عصر امروز(اول بهمن) با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال در مراسم افتتاحیه پانزدهمین همایش سالانه صلح با عنوان«همه با هم برای تقویت صلح» شرکت و سخنرانی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این همایش که با حضور نماینده رئیس‌جمهور سنگال، نمایندگان طرق صوفیه و بیش از 100 نفر از شخصیت‌های دینی سیاسی فرهنگی شهرهای گوناگون سنگال در هتل لات دیور شهر تیئس برگزار شد، با قرائت آیاتی از قرآن و اشاره به دستور قرآن در خصوص ورودِ اهل ایمان به حوزه صلح و پیروی‌نکردن از نقشه‌های شیطانی دشمنانِ ایمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعار جهانی عاری از خشونت ضمن حمایت از تلاش دولت سنگال برای تقویت صلح در جهان اسلام معتقد است قرائت صوفیانه ملتِ سنگال از اسلام نمونه‌ای شایسته برای معرفی به مسلمانان جهان است.

پوشش رسانه‌ای
سخنرانی نماینده فرهنگی کشورمان با موضوع «صلح از نگاه قرآن» از رسانه‌های سنگال به ویژه تلویزیون تیئس پخش شد.

شایان ذکر است این همایش که از سوی اتحادیه جوانان مسلمان سنگال و با هدف مبارزه با خشونت از دیروز آغاز شده است، امروز با سخنرانی شخصیت‌های دینی دانشگاهی سنگال در موضوعاتی همچون«جامعه سنگال بین ادغام و تفرقه: چگونگی حفظ همبستگی ملی»، «گزارشی از آموزه‌های تصوف در زمینه تقویت صلح»، «تقویت صلح بین جامعه‌های سازمان‌یافته» و «نقش جامعه شهروندی و جنبش‌های زنان برای تقویت صلح» به کار خود پایان می‌دهد/.

 همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین صلح از نگاه قرآن+عکس

همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین صلح از نگاه قرآن+عکس

همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین صلح از نگاه قرآن+عکسسخنرانی سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال در همایش و پوشش در رسانه‌ها

همایش«با هم برای صلح» در سنگال/ تبیین صلح از نگاه قرآن+عکس

مطالب مرتبط
captcha