برپایی نمایشگاه «میراث شیعیان بحرین» در انگلستان
کد خبر: 3683822
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

برپایی نمایشگاه «میراث شیعیان بحرین» در انگلستان

گروه بین‌الملل: نمایشگاه عکسی از قبرستان‎های ویژه شیعیان در بحرین به‌عنوان بخشی از میراث پیروان اهل بیت(ع) در این کشور، در دانشگاه «اکستر» انگلستان برپا شده است.

برپایی نمایشگاهی از قبرستان‎های شیعیان بحرین در دانشگاه اکستربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین؛ این نمایشگاه به همت مرکز مطالعات عربی و اسلامی وابسته به دانشگاه اکستر انگلستان و با نظارت پروفسور تیموتی انسول، باستان‌شناس و استاد میراث آفریقایی ـ اسلامی برپا شده و در آن تصاویر و آثاری از قبرستان‌های ویژه شیعیان در بحرین به ‌عنوان بخشی از میراث پیروان مذهب تشیع به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با هدف تبیین جنبه‎های ناگفته از زندگی مردم بحرین که بیانگر تنوع  آداب و شعایر اسلامی در بحرین ومنطقه خلیج فارس است، برگزار شده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه که از روز پنجشنبه(28 د‌ی‌ماه) آغاز و تا روز پنجشنبه 17 اسفندماه ادامه دارد، بر این باورند که مقبره‌ها، اماکنی هستند که شیعیان بحرین به زیارت اموات خود رفته و به شیوه‌های مختلف از آنها یاد می کنند.

بر اساس این گزارش گل‎های پلاستیکی، بخور، شیشه‎های گلاب، ظروف آبیاری گیاهان، قطعه‌های پارچه‌ای که اطراف سنگ پیچیده شده و پرچم‎های تزئیینی از جمله اشیائی به شمار می‌رود که بر روی قبرها گذاشته می‌شود و در قالب تصویر در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

گفتنی است، برپایی این نمایشگاه در دانشگاه اکستر انگلیس بخشی از طرح بزرگ ثبت نقوش و کتیبه‌های تاریخی در بحرین است و «مارک اوین جونز»، استادیار تاریخ مرکز مطالعات عربی و اسلامی دانشگاه اکستر این آثار را بسیار زیبا و جذاب توصیف کرد/.

برپایی نمایشگاهی از قبرستان‎های شیعیان بحرین در دانشگاه اکستر

برپایی نمایشگاهی از قبرستان‎های شیعیان بحرین در دانشگاه اکستر

برپایی نمایشگاهی از قبرستان‎های شیعیان بحرین در دانشگاه اکستر

 

captcha